پرداخت تسهیلات تولید برق با پنل خورشیدی به مددجویان گلستانی

مدیر کل کمیته امداد گلستان گفت: برای تولید برق با پنل خورشیدی به مددجویان کمیته امداد گلستان و پنج دهک اول جامعه تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد گلستان، عیسی بابایی اظهار کرد: با اجرای طرح تولید برق خورشیدی، مددجویان کمیته امداد صاحب درآمد پایدار می‌شوند.

وی ادامه داد: این طرح در راستای سیاست اصلی کمیته امداد، توانمندسازی دائمی محرومان و ایجاد خودکفایی و استقلال مالی برای مددجوها انجام می‌شود و تاکنون مورد استقبال خانواده‌های نیازمند و وزارت نیرو قرار گرفته است.

مدیر کل کمیته امداد گلستان افزود: در این راستا مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی و مبلغی نیز با مشارکت خیرین به‌صورت بلاعوض برای اجرای این طرح در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه استفاده از پنل‌های خورشیدی، خودکفایی در تولید برق را به دنبال دارد، افزود: این طرح یک تفاهم‌نامه چهار جانبه بین کمیته امداد امام خمینی (ره)، شرکت توزیع برق، بانک و مددجو است و برهمین اساس، برق تولیدی پنل‌های خورشیدی به صورت تضمینی به مدت ۲۰ سال خریداری می‌شود.

بابایی با بیان اینکه با اجرای طرح نیروگاه‌های خورشیدی برای هر خانوار مددجوی کمیته امداد به طور میانگین مبلغ چهار و نیم تا ۵ میلیون تومان در یک دوره درآمدزایی خواهد داشت، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال تعداد نیروگاه پنج کیلو واتی خورشیدی برای مددجویان این استان به ۶۰۰ طرح افزایش پیدا کند.

کد خبر 719566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.