آمار حوادث ترافیکی هفته سوم دی ۱۴۰۲/ تهران رکوددار بیشترین حادثه ترافیکی در کشور است

معاون روابط‌عمومی اورژانس کشور از مصدوم شدن ۱۰۳۶ نفر در حوادث ترافیکی هفته گذشته خبر داد و گفت: ۱۸۸مورد حادثه ویژه ترافیکی به ثبت رسید که منجر به مصدومیت ۱۰۳۶ نفر شده و حدود ۸۸۱ نفر به مراکز درمانی اعزام و ۱۵۵ نفر در محل درمان شدند و ۴۸ نفر جان خود را از دست دادند.

بابک یکتاپرست در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به حوادث ویژه ترافیکی در بازه زمانی شانزدهم تا بیست‌ودوم دی اظهار کرد: ۱۸۸ مورد حادثه ویژه ترافیکی به ثبت رسید که منجر به مصدومیت ۱۰۳۶ نفر شده و حدود ۸۸۱ نفر به مراکز درمانی اعزام و ۱۵۵ نفر در محل درمان شدند و ۴۸ نفر جان خود را از دست دادند.

وی افزود: در بازه زمانی مذکور بیشترین حادثه ویژه ترافیکی ثبت شده در استان تهران با ۲۰ حادثه بوده که طی آن ۹۳ نفر مصدوم و یک نفر فوت شده است و پس از آن آمار بیشترین حوادث ترافیکی مربوط به استان آذربایجان غربی با ۱۷ حادثه است که طی آن ۹۷ نفر مصدوم و سه نفر فوت شدند و سیستان و بلوچستان نیز با ۱۵ حادثه و ۸۴ مصدوم و هشت فوتی در جایگاه سوم ثبت بیشترین آمار حوادث ترافیکی کشور قرار دارد.

معاون روابط‌عمومی اورژانس کشور با اشاره به اینکه بیشترین مصدوم سوانح ترافیکی مربوط به استان‌های آذربایجان غربی با ۹۷ نفر و تهران با ۹۳ نفر و خراسان رضوی با ۸۸ نفر است، گفت: بیشترین فوتی سوانح ترافیکی در بازه زمانی مذکور در استان‌های لرستان با ۱۰ نفر و سیستان و بلوچستان با هشت نفر و فارس با پنج نفر ثبت شده است.

وی درباره آمار حوادث ترافیکی مرتبط با حمل‌ونقل عمومی ادامه داد: طی هفته گذشته ۱۳ مورد حادثه ترافیکی مرتبط با حمل‌ونقل عمومی به ثبت رسیده که منجر به مصدومیت ۱۴۳ نفر و فوت هفت نفر شده که معادل هفت درصد از سوانح ترافیکی ویژه ثبت شده است.

یکتاپرست اضافه کرد: در هفته گذشته ۱۴ مورد حادثه ترافیکی مرتبط با تریلی و کامیون به ثبت رسیده است که منجر به مصدومیت ۸۸ نفر و فوت ۱۴ نفر شده که معادل هفت درصد از سوانح ترافیکی ویژه ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مدت مذکور ۲۰ مورد حادثه ترافیکی مرتبط با وانت بار به ثبت رسیده است که منجر به مصدومیت ۱۱۳ نفر و فوت چهار نفر شده که معادل ۱۱ درصد از سوانح ترافیکی ویژه ثبت شده است، همچنین در این مدت ۹ مورد حادثه ترافیکی مرتبط با موتورسیکلت به ثبت رسیده است که منجر به مصدومیت ۲۴ نفر شده است و چهار نفر جان خود را از دست دادند که معادل پنج درصد از سوانح ترافیکی ویژه ثبت شده است.

کد خبر 719558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.