تصادف در محور سرخون به ناغان منجر به فوت یک نفر شد

رئیس پلیس راه استان چهارمحال و بختیاری از وقوع یک فقره تصادف منجر به فوت در محور ناغان به سرخون در شهرستان اردل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سیدغلامعلی نوربخش اظهار کرد: در اثر خروج از جاده و واژگونی یک دستگاه سواری تویوتا در محور ناغان به سرخون متأسفانه منجر به جان باختن یک نفر از سرنشینان این خودرو شد.

وی افزود: برابر نظر کارشناس تصادفات علت تامه این تصادف توانایی نداشتن در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه در جاده لغزنده تشخیص داده شده است.

رئیس پلیس راه استان چهارمحال و بختیاری به رانندگانی که قصد حرکت در محورهای مواصلاتی استان را دارند، توصیه کرد ضمن رعایت همه قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، از هرگونه عجله و شتاب‌زدگی در رانندگی خودداری و همواره با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

رعایت فاصله طولی در جاده لغزنده ضروری است

رئیس پلیس راه استان با اشاره به شروع بارش باران، برف و یخ‌زدگی معابر و خیابان‌ها تصریح کرد: مهم‌ترین موضوع برای پیشگیری از تصادفات رانندگی در وضعیت خاص آب و هوایی مثل برف و باران توجه به رعایت فاصله طولی مناسب با خودرو جلویی است، حفظ این فاصله برای پیشگیری از تصادفات جلو به عقب ضروری است، چون در صورت توقف ناگهانی وسیله نقلیه جلویی، زمان کافی برای توقف فراهم است که در آب و هوای برفی و بارانی، این فاصله بیشتر خواهد بود.

نوربخش بیان کرد: برای رعایت فاصله طولی مناسب و کنترل خودرو در زمان‌های متفاوت باید فاصله در وضعیت بارانی دو برابر، در وضعیت برفی سه برابر و در وضعیت یخ‌زدگی شش برابر شود.

وی ادامه داد: رعایت سرعت مطمئنه هم یکی از عوامل پیشگیری از تصادف در وضعیت زمستانی است، چون در زمان رانندگی با سرعت مطمئنه آگاهی افزایش پیدا می‌کند، همچنین آگاهی از خطرات می‌تواند کمک زیادی در تصمیم‌گیری به‌موقع داشته باشد.

نوربخش تاکید کرد: همیشه با سرعتی حرکت کنید که در مواقع خطر به‌راحتی وسیله نقلیه را متوقف کنید.

کد خبر 719540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.