نمودار نه، ملی‌پوشان روی چمن می‌جنگند

تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی رقابت‌های خود را در فوتبال جام ملت‌های آسیا را آغاز می‌کند که از لحاظ آماری اعداد آن‌چنان خوبی در مورد کیفیت فیزیکی بازیکنان تیم ملی به ثبت نرسیده است، اما تجربه بازیکنان ایرانی می‌تواند دلیل محکمی برای حرف‌های زیادی باشد که ملی پوشان در مستطیل سبز برای گفتن دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پس از آغاز مقتدرانه قطر در رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های آسیا همه علاقه‌مندان به فوتبال در کشورمان منتظر شروع رقابت دور اول یوزان ایرانی در مرحله گروهی هستند تا شاگردان امیر قلعه‌نویی بتوانند به مانند دیگر تیم‌های مدعی خط و نشانی برای بقیه رقبا بکشند.

تیم ملی کشورمان در شرایطی فردا به دیدار فلسطین خواهد رفت که بر اساس پیش‌بینی‌ها شانس ایران برای صعود به عنوان تیم صدرنشین از این گروه بسیار زیاد است و اگر مشکل خاصی ایجاد نشود تیم ملی می‌تواند بالاتر از فلسطین، هنگ‌کنگ و امارات پا به مرحله حذفی این رقابت‌ها بگذارد.

نمودار نه، ملی‌پوشان روی چمن می‌جنگند

البته کار اصلی تیم ملی از مرحله بعد آغاز می‌شود و جایی که رقبای قدرتمندتری مثل کره جنوبی، ازبکستان، عراق و یا قطر انتظار تیم ملی را می‌کشند شاهد بازی‌هایی جذاب و غیرقابل پیش‌بینی خواهیم بود.

در ۱۰ روز اخیر آمار و اطلاعات مختلفی از شرایط تیم‌ها در جام ملت‌های آسیا منتشر شده و یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که بسیار به آن پرداخته شده، موضوع میانگین سنی بازیکنان ایرانی است که اگر روی نمودار به آن نگاه کنید تیم ملی کشورمان بعد از لبنان دارای بیشتری میانگین سنی در این مسابقات است.

البته این تنها برتری ایرانی‌ها نیست و از طرف دیگر تیم ملی از لحاظ وزنی و از لحاظ فیزیک بدنی و از لحاظ پارامتر قد هم از سایر تیم‌ها عدد میانگین بیشتری را به ثبت رسانده و این موضوع نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.

نمودار نه، ملی‌پوشان روی چمن می‌جنگند

به هر حال درست است که امیر قلعه‌نویی یکی از مربیانی است که به سبک بازی فیزیکی و روی هوا علاقه بسیار زیادی دارد و بازیکنانش را هم بر همین اساس انتخاب کرده است، اما موضوع اینجاست که ما برای رسیدن به عنوان قهرمانی در جام ملت‌های آسیا باید با تیم‌هایی مثل کره جنوبی و حتی ژاپن بازی کنیم که تیم‌هایی سرعتی و روی زمین هستند و این آمار منفی که در کارنامه تیم ملی ثبت شده می‌تواند در بازی‌های مهم و حساس به ضرر شاگردان امیر قلعه‌نویی تمام شود.

به هر حال زمانی که بازیکنان باتجربه فوتبال ایران در دیداری پرفشار قرار گیرند، بدون شک حفظ قوای بدنی آن‌ها در نیمه دوم که به نیمه مربیان هم مشهور است، اهمیت بسیار زیادی دارد و زمانی که بازیکنان تیم ملی از لحاظ بدنی شرایط مناسبی نسبت به حریف نداشته باشند، ممکن است به ضرر فوتبال ما تمام شود.

در شرایط فعلی باید امیدوار باشیم تا عامل انگیزه و تجربه به نوعی آمارهای منفی روی نمودار تیم ملی را خنثی کند و شاگردان قلعه‌نویی بتوانند در پایان تورنمنت با کسب عنوان قهرمانی به کشور بازگردند.

کد خبر 719530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.