آماده‌باش ۵۴۲ راهدار برای مقابله با بارش برف در محورهای گیلان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای گیلان گفت: ۵۴۲ راهدار، سر اکیپ و راننده با ۳۹۱ دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه‌سنگین و سنگین با استقرار در ۵۳ راهدارخانه ثابت و سیار در حالت آماده‌باش هستند.

غلامعلی نیک‌فهم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان اظهار کرد: گیلان ۱۲ هزار کیلومتر راه مواصلاتی دارد که حدود ۹۲۰۰ کیلومتر راه روستایی و سایر راه‌ها اصلی، فرعی و بزرگراه است و ۶۰ درصد از راه‌های روستایی آسفالت شده است.

وی افزود: تمهیدات لازم برای فصل زمستان امسال در محورهای مواصلاتی و ۵۰ گردنه برف‌گیر گیلان پیش بینی شده است تا مردم استان و مسافران بتوانند بدون هیچ مشکلی در جاده‌ها تردد کنند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان خاطرنشان کرد: به منظور هماهنگی و آمادگی لازم جلسات راهداری با سازمان‌های مختلف ازجمله راه و شهرسازی، پلیس‌راه و هلال احمر برگزار شده است و در قالب دفترچه وظایف نیروها چارت‌بندی و فرماندهان میدان در سطح استان و شهرستان مشخص شده است و برف‌روبی در چهار محور شریانی فومن به آستارا در غرب، رشت به چابکسر در شرق، رشت به رودبار در مرکز و جنوب و قسمتی از رشت، انزلی و رضوانشهر در شمال توسط مسئول محور مدیریت خواهد شد تا هموطنان در محورها با مشکلی مواجه نشوند.

نیک‌فهم تصریح کرد: در زمان بارش برف اولویت بازگشایی به ترتیب با آزادراه، بزرگ‌راه، راه روستایی و فرعی است و تعامل و همکاری خوب دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط به‌ویژه شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها با ادارات راهداری شهرستان‌ها نقش بسیار مهمی در بازگشایی به موقع معابر شهری و روستایی دارد.

وی گفت: ۵۴۲ راهدار، سر اکیپ و راننده با ۳۹۱ دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه‌سنگین و سنگین با استقرار در ۵۳ راهدارخانه ثابت و سیار در حالت آماده‌باش هستند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه تمام ماشین‌آلات تعمیر و آماده‌سازی شده است، افزود: با هشدار سطح نارنجی بارش برف، نیروها در نقاط تعیین شده استقرار پیدا می‌کنند و بازگشایی راه‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد.

نیک‌فهم با بیان اینکه سال گذشته یک ماه زودتر شاهد برف در گیلان بودیم، خاطرنشان کرد: شامگاه سه‌شنبه نوزدهم دی‌ماه جاری بارش برف ارتفاعات تالش، رضوانشهر، ماسال، شفت، ماسوله آستارا، دیلمان، رودسر، رودبار را سفیدپوش کرد و حدود ۱۵ سانتیمتر برف‌روبی توسط نیروهای راهداری انجام شد.

وی اظهار کرد: محور پونل به خلخال از کیلومتر ۴۸ به دلیل احتمال ریزش بهمن و نبود ایمنی کافی تا اطلاع ثانوی مسدود شده است، اما سایر محورهای گیلان باز و تردد در آن در جریان است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان گفت: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی گیلان دمای هوا در استان طی روزهای آینده بین ۱۰ تا ۱۵ درجه کاهش پیدا می‌کند و در روزهای شنبه و یک‌شنبه هفته جاری شاهد بارش شدید باران و برف در گیلان خواهیم بود، لذا به رانندگان و مسافرانی که قصد تردد در محورهای برف‌گیر و کوهستانی دارند توصیه می‌کنیم تا زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

کد خبر 719516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.