۸۵ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در سال‌جاری به متقاضیان پرداخت شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۸۵ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در قالب ۱۲۳۹ طرح با اشتغالزایی ۱۳۸۱ نفر با همکاری دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل در استان کردستان به متقاضیان پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، فرزاد پیشکاری، ایجاد اشتغال و حمایت از مشاغل خرد و کوچک را از سیاست‌های دولت مردمی سیزدهم دانست و اظهار کرد: اعتبارات ابلاغی سال جاری برای تسهیلات مشاغل خانگی ۱۴۰ میلیارد تومان بوده است که تاکنون ۱۶۲۰ طرح به مبلغ ۱۱۸ میلیارد تومان آن به بانک‌های عامل معرفی شده و بر اساس گزارش دریافتی از بانک‌ها تاکنون ۸۵ میلیارد تومان آن با اشتغالزایی ۱۳۸۱ نفر معادل ۸۶ درصد از تسهیلات به متقاضیان در قالب (مستقل و پشتیبان) پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه پرداخت این تسهیلات در بخش‌های مختلف صنایع دستی، خدماتی، صنعتی، فرهنگی و کشاورزی با نرخ سود چهار درصد از طریق ثبت نام در سایت مشاغل خانگی پرداخت می‌شود، افزود: جامعه هدف این تسهیلات، زنان سرپرست خانوار، زنان روستایی و شهری دارای مهارت و همچنین جوانان هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با تاکید بر اینکه فعالان حوزه مشاغل خانگی برای راه‌اندازی کسب و کار خانگی حمایت مالی می‌شوند، گفت: تسهیلگری و مانع‌زدایی در صدور مجوزهای کسب و کار، به‌ویژه مجوز مشاغل خانگی از جمله دستاوردهای مهم دولت سیزدهم در حوزه اشتغالزایی است.

پیشکاری تصریح کرد: در طرح مشاغل خانگی، متقاضیان متناسب با مهارتی که دارند در سامانه مشاغل خانگی وزارت کار به نشانی mashaghelkhanegi.mcls.gov.ir ثبت‌نام می‌کنند و مراحل بعدی را با هماهنگی دستگاه اجرایی مرتبط انجام می‌دهند.

وی به مزایای کسب و کارهای مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: امکان انجام فعالیت اقتصادی در محل سکونت متقاضی و استفاده از نیروی اعضای خانواده موجب حذف هزینه‌هایی چون تهیه بنگاه تجاری شده و موجب ایجاد درآمد بیشتر برای صاحب کسب و کار و اعضای خانواده وی می‌شود.

مدیرکل کار کردستان ادامه داد: کسب و کار خانگی محدود به فعالیت بانوان سرپرست خانوار مانند قالی بافی یا تهیه غذا و سایر خوراکی‌ها نمی‌شود بلکه بسیاری از فعالیت‌های نوین در زمینه فناوری اطلاعات هم می‌تواند مصداقی از یک کسب و کار و شغل خانگی باشند.

کد خبر 719472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.