جهان اسلام آماده همراهی با یمن است

امام جمعه قزوین گفت: جهان اسلام آماده همراهی با یمن است و بلکه در همه دنیا اعتراض علیه جنایت‌های امریکایی‌ها، صهیونیست‌ها، انگلیسی‌ها، فرانسوی‌ها و همه هم‌پیمانانشان از سوی مسلمانان شکل گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی بعدازظهر امروز _جمعه بیست‌ودوم دی_ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین با اشاره به حمله شب گذشته آمریکا و انگلیس به یمن اظهار کرد: آمریکایی‌ها در حال تکرار غلط‌های خود درباره یمن هستند. اگر عاقل باشند باید به یاد بیاورند که یمن را با همراهی عربستان با خاک یکسان کردند و چیزی برای مردم یمن نگذاشتند، اما از میان آن خرابه‌ها قدرت بی‌بدیل منطقه‌ای یمن رویید و جهان را شگفت‌زده کرد و امروز آنها را به استیصال کشانده است و اگر عاقل باشند باید درس عبرت بگیرند.

وی افزود: جهان اسلام آماده همراهی با یمن است و بلکه در همه دنیا اعتراض علیه جنایت‌های آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها، انگلیسی‌ها، فرانسوی‌ها و همه هم‌پیمانانشان از سوی مسلمانان شکل گرفته است، آیا این درس عبرت برای شما نیست؟ حمله به یمن دستاوردی برای شما ندارد و آمریکایی‌ها یقین بدانند که حمله به یمن به زیان آنهاست و ادامه این روند باعث می‌شود قدرت ظاهری، پوشالی و دروغینشان را در دنیا از دست بدهند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: همانطور که شاه فرار کرد، قدرت‌های ظالم مثل آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها هم از منطقه فرار می‌کنند و هم از میان خواهند رفت و مشاهده می‌کنیم که تعداد زیادی از صهیونیست‌ها فرار کردند و مرحله بعدی فروپاشی این رژیم است.

عابدینی تصریح کرد: رهبر عزیز انقلاب فرمودند غزه مصداق عینی قدرت عظیم مردم است، مردم قدرتشان بسیار زیاد است اگر خودشان را پیدا کنند، با دست خالی شاه را بیرون کردند، با دست خالی مقاومت‌ها در مقابل صهیونیست‌ها به پیروزی رسید، سپس فرمودند گروه کوچکی از مردم در سرزمینی کوچک آمریکا با آن همه ادعا و رژیم صهیونیستی آویزان به آمریکا را با قدرت صبر و ایستادگی خود عاجز کردند و به عقب نشینی واداشتند.

وی بیان کرد: رهبری فرمودند هر ملتی به آمریکا اعتماد کرد ضربه خورد و همیشه این گونه بوده است و هیچ کسی از تکیه به آمریکا و ظلم به جایی نرسیده است زیرا خداوند فرموده به ستمگران تکیه نکنید زیرا یقیناً آتش می‌گیرید و این حقیقتی الهی است.

امام جمعه قزوین یادآور شد: سالروز شهادت نواب صفوی، طهماسبی و برادران واحدی و ذوالقدر از فداییان اسلام را در این ایام داشتیم که پیشینه انقلاب اسلامی را ایجاد کردند و شخصیت‌هایی را با خون، منش و تربیتشان ایجاد کردند و امروز شاهد عزت، اقتدار و پیروزی اسلام هستیم.

عابدینی اضافه کرد: نشستی بسیار افتخارآمیز و زیبا از جناح‌های مختلف، از هر جناحی که سلایقشان هم با هم بسیار فاصله داشت با ریاست محترم جمهوری برگزار شد و آنها با رئیس جمهور نظرات خود را مطرح کردند و این حرکت، حرکتی بسیار تماشایی است و چشم دشمنان ما را کور خواهد کرد، امید مردم را افزایش می‌دهد، وحدت و انسجام جامعه را بالا می‌برد، اتحاد مردم مستحکم می‌شود و امیدوار هستیم همان الگو که در کلان کشور با ریاست جمهوری اتفاق افتاد در هر استانی با استانداران نیز انجام شود تا در آستانه انتخابات این همراهی و همدلی بیشتر به نمایش گذاشته شود.

وی ادامه داد: باید دشمنان ببینند ما در درون جنگی نداریم و اکنون ما با دشمنی مبارزه می‌کنیم و در بیرون با دشمنان مبارزه می‌کنیم و با آنها آشتی ناپذیر برخورد می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از صحبت‌هایش عنوان کرد: مناسبت‌های ماه شریف رجب در پیش است که ماه استغفار و توبه محسوب می‌شود. اولین جمعه ماه رجب لیله‌الرغائب است که مرغوب‌ترین و بهترین خواسته‌هایمان را به خدا نشان بدهیم و بگوییم خدایا ما می‌خواهیم قرآنی زندگی کنیم و دلسوز همه مسلمانان در عالم باشیم.

عابدینی افزود: از خدای متعال بارش نزولات آسمانی را ملتمسانه درخواست داریم، امام سجاد (ع) فرموده چیزهایی هستند که مانع نزول باران می‌شود، برای مؤمنان این گونه است که اگر ما خلاف کنیم خداوند همین تنبیهات را برایمان در نظر می‌گیرد.

وی ادامه داد: حضرت فرمودند قضاوت‌های ناجوانمردانه و ناعادلانه، شهادت دروغ، عدم پرداخت زکات، قرض ندادن، کمک نکردن به نیازمندان همگی مانع بارش نزولات آسمانی برای جامعه ایمانی می‌شود و باید از آنها پرهیز کنیم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: همچنین امام (ع) فرمود سنگدلی نسبت به آدم‌های فقیر و گرسنه و امثال آنها باعث کاهش نزولات آسمانی می‌شود، از خدای متعال می‌خواهیم از کارهایی که باید انجام می‌دادیم اما در انجام آنها کوتاهی کردیم، وظایفی که باید انجام می‌دادیم اما انجام ندادیم، خدا از این گناهان و تقصیرات ما بگذرد و نزولات آسمانی را از ما دریغ نکند.

کد خبر 719435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.