پروژه‌های عمرانی رشت نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: اجرای پروژه‌های عمرانی و رفع مشکلات شهر رشت، نیازمند حمایت ویژه دولت و تخصیص اعتبارات ملی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، محمدحسین واثق کارگرنیا شامگاه پنج‌شنبه بیست‌ویکم دی در نشست مشورتی اعضای شورای اسلامی شهر رشت با نمایندگان شهرهای استان گیلان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ظرفیت شهرداری رشت پاسخگوی رفع همه معضلات شهر نیست و اجرای پروژه رینگ ۹۰ متری و احیای رودخانه‌های رشت نیازمند اعتبارات ملی است و بدون حمایت‌های ویژه دولت قابل اجرا نیست.

وی با بیان اینکه رفع مشکلات شهر رشت مرکز گیلان بر اداره امور سایر شهرهای استان تأثیرگذار خواهد بود، افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق بند "ت" ماده الحاقی دو لایحه برنامه هفتم که دولت موظف شده بود از سال دوم برنامه، در کلیه مراکز استان‌ها برای ایجاد نظام یکپارچه مدیریت شهری با محوریت شهرداری از طریق واگذاری اختیارات و منابع مالی لازم اقدام قانونی کند را حذف و از برنامه کار مجلس خارج شد در حالی‌که عدم یکپارچگی ادارات، همواره موجب موازی‌کاری و ناهماهنگی‌های زیادی در امور جاری بوده و باعث اتلاف وقت و تحمیل هزینه زیاد است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: از نمایندگان مجلس درخواست داریم، به نحوی نسبت به طرح دوباره این لایحه در مجلس و تصویب آن، به تسریع اقدامات عمرانی و توسعه شهر و ارائه خدمات بهتر به مردم و کاهش هزینه‌ها کمک کنند.

واثق‌کارگرنیا در خصوص مصوبه بند "ت" تبصره ۶ قانون بودجه گفت: این ماده قانونی بجا و لازم بود و درخواست مشخص ما در این رابطه، تمدید بند "ت"برای سال ۱۴۰۳ با امکان تقسیط مبلغ جریمه و همچنین محاسبه جرایم بر حسب سال تخلف و تعمیم آن به املاک نسق ساز است، تا به ساماندهی ساخت‌وسازهای نسقی که فاقد امتیازات آب و برق در محلات کم برخوردار نیز هستند رسیدگی شود.

وی در بحث ماده پنج نیز خواستار ایجاد دبیرخانه این ماده قانونی در شهرداری مراکز استان‌های کشور شد و تصریح کرد: این دبیرخانه در تهران ایجاد شده و طرح شورای عالی استان‌ها در کمیسیون عمران مجلس تحت بررسی است، لذا از همه نمایندگان درخواست داریم در جهت تصویب و اجرای طرح کمک کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این نشست درخواست شورای عالی استان‌ها نسبت به افزایش بودجه تخصیصی به رشت، لزوم نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی ازجمله اتوبوس‌ها و تاکسی‌های شهر رشت با استفاده از ظرفیت منطقه آزاد کاسپین، رفع مشکل نسق‌سازان با تعیین تکلیف صدور اسناد مالکیتی برای زمین‌های فاقد سند را مطرح کرد و خواستار نگاه ویژه مجلس شورای اسلامی و دولت شد.

در این نشست نمایندگان شهرستان‌های رشت، بندر انزلی، تالش، آستانه‌اشرفیه و لنگرود و معاون عمرانی استانداری گیلان حضور داشتند.

کد خبر 719339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.