آذرپیرا قهرمان المپیک را شکست داد و به طلا رسید

ملی‌پوش وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد ایران با شکست قهرمان جهان و المپیک به مدال طلای مسابقات رنکینگ‌دار زاگرب رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رقابت‌های رده‌بندی و فینال ۴ وزن پایانی مسابقات کشتی آزاد جام اوپن زاگرب و نخستین رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی در سال ۲۰۲۴ پنجشنبه شب در زاگرب کرواسی برگزار شد.

در فینال وزن ۹۷ کیلوگرم این مسابقات امیرعلی آذرپیرا موفق به شکست کایل اسنایدر دارنده ۹ مدال جهانی و المپیک از آمریکا شد.

آذرپیرا در دیدار فینال در مصاف با کایل اسنایدر قهرمان المپیک و جهان از آمریکا با نتیجه ۶ بر ۳ به پیروزی رسید و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۹۷ کیلوگرم امیرعلی آذرپیرا در دور اول با نتیجه ۵ بر صفر مقابل رادوسلاو باران از لهستان به پیروزری رسید. وی در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر مایکل ماچیاولو از آمریکا را از پیش رو برداشت.

آذرپیرا در دور بعد با نتیجه ۸ بر ۷ از سد ای ساک ترامبل از آمریکا گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر ویکی از هند را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت.

همچنین در دیدار رده‌بندی این وزن کامران قاسمپور با شکست با نتیجه ۳ بر ۱ مقابل ارهان یایلاجی از ترکیه به برتری دست یافت و صاحب مدال برنز شد.

قاسم‌پور پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۲ آووسایمان هابیلا از چین را مغلوب کرد، وی در دور بعد با نتیجه ۶ بر ۱ ابراهیم جیفتجی از ترکیه را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

وی در این مرحله مقابل کایل اسنایدر قهرمان المپیک و جهان از آمریکا با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب شد و به دیدار رده‌بندی رفت.

کد خبر 719315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.