مشارکت ۱۵هزار دانش‌آموز قزوینی در انتخابات مجلس

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در این دوره از انتخابات ۱۵ هزار دانش‌آموز استان قزوین برای نخستین بار در پای صندوق‌های رأی حضور خواهند یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، نقی سیاهکالی مرادی شامگاه امروز –پنج‌شنبه بیست‌ویکم دی- در جلسه شورای امور تربیتی، با اشاره به فرا رسیدن دهه مبارک فجر اظهار کرد: مناسبت‌های ملی و انقلابی و مذهبی فرصت مناسبی است تا مربیان و معلمان ما با بهره‌مندی از تنوع قالب‌های هنری ضمن شناسایی و تقویت استعدادهای دانش‌آموزان، زمینه انتقال مفاهیم و آموزه‌های ارزشمند ایرانی اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی افزود: باید در اسرع وقت ستاد اجرایی برنامه دهه فجر تشکیل شود و برای دهه فجر برگزاری برنامه‌هایی از قبیل اجرای گروه سرود ۱۳۵۷ نفره دانش‌آموزی در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن، پویش همخوانی سرود ملی ایران در مدارس و پخش سرود ملی در ادارات، اجرای تئاتر، مسابقه و اجرای سرودهای انقلابی با پویش پرچم جمهوری اسلامی ایران در مدارس، نشست‌های روشنگری جهاد تبیین در نظر گرفته شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان قزوین ضمن تشریح بیانات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) درباره دعوت به مشارکت حداکثری در انتخابات اشاره و تأکید کرد: آموزش و پرورش استان وظیفه خطیری برای حضور حداکثری به ویژه فرهنگیان و خانواده‌ها در پای صندوق‌های رأی برعهده دارد و این را یک وظیفه ملی و انقلابی می‌دانیم.

سیاهکالی مرادی افزود: در انتخابات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دشمن همیشه سعی کرده است، سیاه‌نمایی داشته باشد، راهبرد ما در این موقعیت حضور آگاهانه، حداکثری و باشکوه در انتخابات پیش رو است.

وی ادامه داد: با توجه به تأثیری مشارکت حداکثری در ایجاد امنیت پایدار کشور، تأکید ما دعوت همکاران، دانش‌آموزان و اولیا به مشارکت حداکثری و تلاش برای ترغیب همه برای حضور جدی در انتخابات است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: آموزش و پرورش به سبب حضور جامعه دانش‌آموزان، معلمان و اولیا، یکی از تاثیرگذارترین نهادها در برگزاری انتخابات است. در این دوره از انتخابات ۱۵ هزار دانش‌آموز استان قزوین برای نخستین بار در پای صندوق‌های رأی حضور خواهند داشت.

سیاهکالی مرادی سپس به اهمیت نقش مشاوران اشاره و تأکید کرد: فعالیت مراکز مشاوره‌ای با رویکرد دینی و اسلامی ضروری است. فعالیت مشاوران با رویکرد اسلامی در نهادها، ادارات و مدارس، در راستای بهبود حفظ سلامت و بهداشت روانی در جامعه مطابق با قوانین اسلامی الزامی است.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش مجموعه آموزش و پرورش بر این است تا اقدامات و فعالیت‌ها در حوزه تربیتی نتایج مناسبی را به همراه داشته باشد.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان تأکید کرد: برنامه صبحگاهی مدارس باید با محتوای خوب اجرا شود و برنامه‌های متنوعی از جمله قرائت قرآن، اجرای سرود ملی، نیایش صبحگاهی، صلوات خاصه امام رضا (ع)، ورزش دانش‌آموزی داشته باشد و از ظرفیت دانش‌آموزان و همه عوامل اجرایی مدارس استفاده شود.

سیاهکالی مرادی افزود: این برنامه می‌تواند موقعیت بسیار خوبی برای افزایش مهارت‌های ابراز وجود و تمرین مهارت‌های اجتماعی به دانش‌آموزان باشد.

وی توجه به تکریم ارباب رجوع را بیش از پیش مهم دانست و ادامه داد: با وجود تمام مشکلات و مسائل ضروری است، در حد توان با حسن خلق و سعه صدر با مراجعین، برخورد کرد.

کد خبر 719289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.