یزد جایگاه سوم کشور را در مشارکت اقتصادی دارد / نرخ بیکاری استان حدود ۷ درصد است

استاندار یزد با اشاره به اینکه نرخ مشارکت اقتصادی در استان بیش از ۴۴ درصد است، گفت: استان یزد جایگاه سوم کشور را از نظر بیشترین نرخ مشارکت اقتصادی دارد.

مهران فاطمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در یزد با اشاره به دغدغه‌های استان در زمینه اشتغال اظهار کرد: یکی از اولویت‌های مهم دولت مسئله اشتغال است، هر آنچه که دولت آن را جزو مهم‌ترین مسائل بداند، ما نیز در استان یزد پیگیری و دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در برش استانی اقدامات ارزشمندی انجام شده است، افزود: یکی از مسائل مهم در اشتغال، مباحث تأمین مالی برای پروژه‌های اقتصادی استان است که باید برای آن نگاه ویژه‌ای داشت تا یک میلیون شغل محقق شود.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: به منظور تأمین مالی پروژه‌های اقتصادی، مجلس و دولت با ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی از طریق تبصره ۱۸ در حال پیگیری منابع مالی برای استان‌ها هستند؛ این طرح مشکلاتی دارد و ما موارد آن را به مقامات اطلاع دادیم.

فاطمی تصریح کرد: یکی از این مسائل سقف اختیارات بانک‌ها است، در صورتی که یک واحد تولیدی سرمایه ثابت ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومانی لازم دارد، پرونده باید به تهران ارسال و در آنجا بررسی و تصمیم‌گیری شود، بنابراین با توجه به اینکه قابلیت پیگیری در استان وجود دارد درخواست تفویض اختیار به استان داده شده است.

وی ادامه داد: بعضی منابع به بانک‌ها اختصاص نیافته است که لازم است هرچه سریع‌تر با اختصاص منابع مالی به بانک‌ها در استان، واحدهای اقتصادی ما در صف انتظار نمانند.

استاندار یزد با تاکید بر اینکه با اختصاص منابع بانکی صف تسهیلات مربوط به مسکن، ازدواج و فرزندآوری نیز باید کاهش پیدا کند، اضافه کرد: اشتغال فارغ‌التحصیلان و بانوان مورد تاکید خاص دولت و شخص رئیس‌جمهور قرار دارد و به منظور اشتغال فارغ‌التحصیلان توسعه شرکت‌های خلاق، فناور و دانش‌بنیان با جدیت در دستور کار استان است.

فاطمی با بیان اینکه اشتغال استان یزد در وضعیت مناسبی قرار دارد، گفت: سال ۱۴۰۰ به حدود ۱,۲۰۰ میلیارد تومان، سال ۱۴۰۱، ۱,۲۵۰ میلیارد تومان و سال ۱۴۰۲ نیز تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی پرداخت شده است و انتظار داریم تا پایان سال این سقف به سه هزار میلیارد تومان برسد.

وی با اشاره به اینکه نرخ مشارکت اقتصادی کشور ۴۱ درصد است، افزود: نرخ مشارکت اقتصادی استان یزد بیش از ۴۴ درصد است و در جایگاه سوم کشور قرار دارد، همچنین نرخ کلی بیکاری استان حدود هفت درصد است که زیر متوسط کشوری قرار دارد؛ بنابراین استان یزد جزو استان‌هایی است که توانسته است به‌خوبی نرخ بیکاری را کنترل کند.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: امیدواریم با سیاست‌هایی که در پیش است، وضعیت اشتغال استان وضعیت مطلوب‌تری نسبت به گذشته داشته است.

کد خبر 719286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.