رانندگان کرمانشاهی در جاده‌های لغزنده احتیاط کنند

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه گفت: در فصل زمستان لازم است با تجهیزات ایمنی کامل سفر کرد و با رعایت سرعت مطمئنه و رعایت فاصله طولی در جاده‌های لغزنده رانندگی کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، عبدالحسین زارع امروز _پنجشنبه بیست و یکم دی_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بسیاری از موارد شرایط آب و هوایی در ابتدای سفر مساعد است اما حین سفر ممکن است تغییر یابد و با بارش برف یا باران مواجه شد که در این حالت نحوه رانندگی بایستی تغییر کند.

وی افزود: مهم‌ترین اصل در این وضعیت رانندگی با احتیاط و رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی است زیرا بیشتر تصادفات در فصل زمستان بر اثر این ۲ عامل اتفاق افتاده است و به همین علت توجه به فرامین تابلوها و علائم و بیشتر کردن فاصله طولی و اتخاذ سرعت مطمئن و مناسب با شرایط جاده از ضروریات می‌باشد.

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه تصریح کرد: یکی از خطرات پیش روی رانندگان عبور از پیچ‌های لغزنده است که در این زمان باید از افزایش ناگهانی سرعت، ترمز گرفتن شدید، چرخاندن سریع فرمان و تغییر مسیرهای ناگهانی خودداری کنند تا موجب سر خوردن اتومبیل نگردد.

وی اضافه کرد: اگر خودرو در برف یا چاله گل آلود گیر کرد برای خارج شدن از آن می‌توان از چیزهایی مانند تکه سنگ، یا کیسه حاوی ماسه و سنگ ریزه برای کمک به افزایش نیروی اصطکاک در زیر چرخ‌ها به حالتی که در تماس با لاستیک‌ها باشند قرار داده و پس از آن شروع به حرکت کرده تا خودرو رها گردد.

زارع ادامه داد: اگر حین مسیر دچار خستگی شدید و یا نقص فنی به وجود آمد، هرگز در اتومبیل بدون تجهیزات گرمایشی استاندارد نخوابید و در صورت استفاده کردن از وسایلی غیر ایمنی مانند گاز پیک نیکی در داخل خودرو، خطر گاز گرفتگی راننده و سرنشینان کاملاً جدی است و در این شرایط از ضرورت دارد از نیروهای امدادی تقاضای کمک کنید.

وی در خاتمه گفت: قبل از شروع به حرکت در زمستان بهتر است از طریق تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها از وضعیت جاده‌های برون شهری مطلع شد و اگر شرایط نامساعد بود از تردد غیر ضروری خودداری و در صورت اضطرار با رعایت مقررات و اتخاذ تمهیدات لازم قبل و حین سفر از وقوع سوانح پیشگیری کرد

کد خبر 719285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.