تاکید شورای شهر بر حل اختلافات از طریق کدخدامنشی است

رئیس کمیسیون نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شهر سنندج گفت: با توجه به مشکلات ۲۰ ساله شهرک وحدت و برگزاری مکرر چندین جلسه در این خصوص در ادارات مختلف و عدم اجرای تعهدات تعاونی، در نتیجه باید مشکلات و اختلافات را به صورت کدخدامنشی حل کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، سالار علی‌ویسی امروز _پنجشنبه بیست‌ویکم دی_ در جلسه کمیسیون نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شهر سنندج که با هدف رفع مشکلات ساکنان شهرک وحدت برگزار شد، اظهار کرد: نمایندگان مردم در پارلمان محلی، متعهد به مطالبه‌گری و احقاق حقوق شهروندی همشهریان هستند، اما باید در نظر داشت تعاونی‌های واگذار شده به بخش خصوصی برخی اوقات با کارشکنی و عدم ایفای تعهدات خود، موجب بلاتکلیفی مالکان می‌شوند.

وی افزود: با توجه به بلاتکلیفی شهروندان، شورای اسلامی شهر سنندج درصدد است تا اختلافات و مشکلات را به صورت کدخدامنشی رفع کند.

رئیس کمیسیون نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شهر سنندج با انتفاد از کم‌کاری تعاونی‌ها، گفت: با توجه به ماده ۲۳ آئین‌نامه اجرایی قانون زمین شهری، تمامی موضوعات در خصوص حق‌السهم و واگذاری سهم و سرانه‌ها مشخص شده است و همچنین همه باید پذیرای این موضوع باشیم که خریداران زمین در شهرک‌های تازه تأسیس و حتی قبلاً واگذار شده از حقوقات خود توسط تعاونی‌ها مطلع نمی‌شوند.

علی‌ویسی همچنین به کم‌کاری بسیاری از ادارات در خصوص همکاری با شهرداری اشاره و تصریح کرد: به‌طور مثال در نواحی منفصل شهری نایسر، ننله و حسن آباد با جمعیت‌های ده‌ها هزار نفری، تنها سر درب شهرداری به عنوان یک سازمان خدمات‌رسان وجود دارد و اعتبار عملیات‌های عمرانی و زیربنایی از محل دریافت عوارضات مناطق برخوردار تأمین می‌شود، با این وصف کسی منکر کم کاری‌های موجود نیست اما شهرداری به وظیفه خود عمل کرده است.

به گزارش ایمنا، آسفالت معابر و خیابان‌های اصلی، جمع‌آوری زباله، خط تاکسیرانی و جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب مهمترین محور مباحث این جلسه بود که در این خصوص مصوباتی نیز اتخاذ شد.

کد خبر 719278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.