شایعه‌ای که تکذیب شد؛ خرید نان در لرستان بدون تغییر ماند

آن‌طور که اداره کل غله و خدمات بازرگانی لرستان اعلام کرده است،شایعات محدودیت خرید نان در این استان صحت ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، طی روزهای گذشته در فضای مجازی مطالبی در خصوص محدودیت خرید نان و افزایش قیمت آن در لرستان انتشار یافت اما، اداره کل غله و خدمات بازرگانی لرستان در اطاعیه‌ای اعلام کرده است که شایعات محدودیت خرید نان در لرستان صحت ندارد.

در این اطلاعیه آمده است مطالبی که طی روزهای گذشته در فضای مجازی منتشر شده، شایعه است و فروش نان در نانوایی‌های سراسر استان بدون محدودیت است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: «با توجه به درج مطلبی در خصوص گلایه مردم در خصوص فروش نان توسط نانوایی‌ها موارد ذیل جهت استحضار اعلام می‌شود: نانوایان موظف هستند در ساعت کار ابلاغی که در تابلوی نصب شده بر سر درب این واحدها درج شده است نسبت به عرضه نان به مشتریان اقدام کنند و اتحادیه صنف و بازرسان آرد و نان نیز بر عملکرد واحدهای نانوایی نظارت وبا متخلفین برخورد خواهند نمود، از این رو هم استانی‌های گرامی در صورت مشاهده تخلف مراتب را به مدیریت بازرسی مستقر در جهاد کشاورزی و بازرسی اتحادیه صنف نانوایان شهرستان‌ها جهت رسیدگی و اعمال قانون منعکس نمایند.

در روزهای اخیر هیچ‌گونه تغییری در فرایند فروش نان از طریق مراجع ذیربط صورت نگرفته است لذا امتناع از فروش نان تخلف محسوب و قابل پیگیری است

از بهمن ماه سال قبل تا کنون سهمیه آرد واحدهای نانوایی بر اساس عملکرد آنان که از سامانه هوشمند نانینو استخراج می‌شود تعیین و تخصیص می‌یابد و در این خصوص واحدهای نانوایی دارای تراکنش‌های غیر متعارف با کاهش سهمیه و واحدهای دارای عملکرد مناسب با افزایش سهمیه مواجه خواهند شد.

ضمناً جهت رفاه حال مردم سهمیه آرد فوق‌العاده نیز در اختیار کارگروه‌های آرد و نان شهرستان‌ها قرار گرفته تا در صورت ضرورت نسبت به افزایش سهمیه برخی واحدهای نانوایی که دارای حجم فروش بالا بوده و یا سهواً مرتکب تخلف شده‌اند به‌صورت موقت اقدام کنند.

اداره کل غله به‌عنوان متولی تأمین آرد استان تأکید می‌نماید هیچ‌گونه برنامه‌ای جهت افزایش نرخ آرد دولتی در دستور کار قرار نداشته و آرد مورد نیاز واحدهای نانوایی نیز با نرخ مصوب قبلی در اختیار این واحدها قرار خواهد گرفت

کد خبر 719262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.