عابران پیاده نیز موظف به رعایت قانون هستند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: عابران پیاده نیز به عنوان یک کاربر ترافیکی برابر مفاد ماده ۹۸ آیین نامه راهور موظف به تبعیت از مقررات هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ علی اصغر زارع اظهار کرد: عابران پیاده برای عبور از طول معابر باید از پیاده‌روها استفاده کنند، همچنین شهروندان باید توجه داشته باشند که ایستادن و تردد در سطح سواره‌رو به‌خصوص خیابان‌های اصلی که سرعت خودروها بالا است به دلیل افزایش احتمال بروز تصادفات، ممنوع است.

وی با بیان اینکه عابران پیاده نیز به عنوان یک کاربر ترافیکی برابر مفاد ماده ۹۸ آئین‌نامه راهور موظف به تبعیت از مقررات هستند، تصریح کرد: برابر ماده چهار قانون ایمنی راه‌ها، ورود و عبور عابران پیاده در آزادراه‌ها ممنوع است و حتی عابران پیاده باید برابر قانون از تردد، توقف و ایستادن در محورهای بزرگراهی خودداری کنند و در صورت وقوع حادثه، برای عابر پیاده در تصادف هم سهم تقصیر در نظر گرفته خواهد شد.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان خاطرنشان کرد: برابر ماده ۲۱۵ آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی محل‌هایی که عابران پیاده مجاز به عبور از عرض جاده هستند شامل گذرگاه‌های پیاده (خط‌کشی شده)، پل رو گذر و زیر گذر، محلی که تابلوی گذرگاه عابر پیاده دارد و محل‌هایی که مجهز به چراغ عابر پیاده هستند که در این صورت با فرمان چراغ، عابر پیاده می‌تواند نسبت به تردد از عرض جاده و مسیر اقدام کند.

سرهنگ زارع ادامه داد: رانندگان موظف به رعایت مقررات حق تقدم در گذرگاه عابران هستند و عابران پیاده نیز هنگام تردد باید از محل‌های تعیین شده عبور و مرور کنند، چراکه توجه به مقررات و رعایت آنها ضامن سلامتی است.

کد خبر 719231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.