لزوم تشویق کوره‌های آجرپزی برای دور شدن از اصفهان/درمانگاه در بازار ساحلی آستارا احداث شود

پربازدیدترین اخبار شورای شهر خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «کوره‌های آجرپزی برای دور شدن از شهر تشویق شوند»، «آغاز ساخت ۵۴۷۰ متر زیرگذر و تونل در شیراز با استقرار شورای ششم»، «بازار ساحلی آستارا نیازمند درمانگاه است»، «عملیاتی شدن طرح «۱۰۰ مسجد، ۱۰۰ محله، ۱۰۰ اعتکاف» در شیراز»، «شورای شهر اراک با خرید ۳۰ دستگاه اتوبوس موافقت کرد» و «مجتمع تفریحی گردشگری در شهرکرد ایجاد می‌شود» را در این بسته خبری پارلمان شهری ایمنا می‌خوانید.

کوره‌های آجرپزی برای دور شدن از شهر تشویق شوند

ابوالفضل قربانی، رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مصرف بالای انرژی در کشور اظهار کرد: ارائه انرژی با قیمت پایین را به‌عنوان یک نکته مثبت نگاه نکنیم. بلکه این مسئله‌ای منفی است؛ ای کاش رتبه ما در این بین آخر بود.

وی افزود: معتقدیم در خصوص اسراف کوتاهی می‌کنیم، در حالی که حتی در قرآن کریم نیز خداوند شدیدترین برخورد را با اسراف‌کاران دارد.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: کوره‌های آجرپزی منبع مهمی از آلودگی در شهر هستند، در حالی که ارائه تسهیلات گازی به آن‌ها صحیح نیست، بلکه باید آن‌ها را تشویق کرد که از شهر فاصله بگیرند.

آغاز ساخت ۵۴۷۰ متر زیرگذر و تونل در شیراز با استقرار شورای ششم

محمد امین، معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز اظهار کرد: در سال‌های مختلف بودجه عمرانی پروژه‌های بزرگ مقیاس در سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ رشد بسیاری داشته است، به گونه‌ای که این میزان سه برابر افزایش یافت و تا امروز بر اساس عملکرد ۹ ماه، ۶۱ درصد تحقق بودجه داشته‌ایم.

وی افزود: در مجموع قراردادهایی که طی ۹ ماه سال جاری با پیمانکاران منعقد شده است، به مبلغ ۷ هزار و ۶۵ میلیارد تومان بوده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در تشریح تعداد اجرای زیرگذر و تونل‌ها در دوره فعلی در مقایسه با دوره‌های پیش گفت: با استقرار شورای ششم و شهرداری ۵۴۷۰ متر طول اجرای زیرگذر و تونل آغاز شد.

بازار ساحلی آستارا نیازمند درمانگاه است

محمدرضا صفرخواه، رئیس شورای اسلامی شهر آستارا اظهار کرد: بازار بزرگ ساحلی بندر مرزی آستارا یکی از مراکز اقتصادی و جاذبه‌های گردشگری استان گیلان محسوب می‌شود که هر سال میلیون‌ها گردشگر از سراسر کشور برای خرید به آن مراجعه می‌کنند.

وی افزود: حدود ۱۶۲۰ واحد تجاری در بازار بزرگ ساحلی و پاساژهای همجوار آن فعال است، اما هیچ‌گونه امکانات امداد و نجات در بازار وجود ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر آستارا گفت: بازار بزرگ ساحلی شهر نیازمند احداث درمانگاه و استقرار اورژانس برای رسیدگی به موقع به بیماران بدحال و مصدومان حوادث احتمالی است.

عملیاتی شدن طرح «۱۰۰ مسجد، ۱۰۰ محله، ۱۰۰ اعتکاف» در شیراز

محمدرضا هاجر، رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت (ع) شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: در این جلسه با همراهی مشترک تمام دستگاه‌های فوق مقرر شد طرح ۱۰۰ مسجد، ۱۰۰ محله، ۱۰۰ اعتکاف عملیاتی شود تا محلات شیراز با این مراسم معنوی و حضور جوانان مؤمن ارتقا و تعالی پیدا کند.

وی افزود: کارگروه‌های برنامه‌ریزی، نظارت و اجرای برنامه‌ها تشکیل شده است و در حال آماده‌سازی مقدمات طرح است و نظارت‌های لازم انجام می‌پذیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت (ع) شورای اسلامی شهر شیراز از عملیاتی شدن طرح ۱۰۰ مسجد، ۱۰۰ محله، ۱۰۰ اعتکاف خبر داد.

شورای شهر اراک با خرید ۳۰ دستگاه اتوبوس موافقت کرد

داوود قربانی، شورای اسلامی شهر اراک اظهار کرد: دشمنان زبون ایران اسلامی هنوز پس از گذشت چهار دهه به این مهم پی نبردند که مردم ایران در مکتب عاشورا پرورش یافتند.

وی افزود: هر چقدر دشمنان نظام اسلامی قساوت به خرج دهند و مردم را به شهادت برسانند، این مکتب زنده‌تر می‌شود و مردم در مسیر آرمان شهدا و امام شهدا عمل خواهند کرد.

شورای اسلامی شهر اراک با درخواست خرید ۳۰ دستگاه اتوبوس در راستای کاهش آلودگی هوا و توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی موافقت کرد.

مجتمع تفریحی گردشگری در شهرکرد ایجاد می‌شود

مصطفی حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد اظهار کرد: از آنجا که فراهم کردن تفریحات شاد و مفرح از عناصر مهم جذب گردشگر است، به‌تبع اهمیت دادن به این بخش، بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی مردم را به دنبال دارد.

وی افزود: شهرکرد به یک مجتمع بزرگ تفریحی و گردشگری در شأن مرکز استان نیاز دارد تا علاوه بر استفاده شهروندان، زمینه حضور بیشتر گردشگر را فراهم کند که امکان احداث این مجتمع تفریحی و گردشگری در ورودی شهرکرد وجود دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد گفت: شهرداری شهرکرد ملزم شد مطالعات کامل فنی، مهندسی، زیست‌محیطی و ترافیکی را برای احداث مجتمع تفریحی و گردشگری در ۶۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع اراضی واقع در میدان قمر بنی هاشم (ع) آغاز کند.

کد خبر 719227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.