تمام ظرفیت‌های موجود در جهت اطلاع‌رسانی هنرمندانه بسیج شوند

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: باید تمام ظرفیت‌های موجود در امر اطلاع‌رسانی صحیح، سریع و اثربخش را بسیج کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، سپهر خلجی امروز_ پنج شنبه بیست‌ویکم دی_ در سفر به شیراز و دیدار با استاندار فارس ضمن ابراز رضایت از حجم اطلاع‌رسانی در سفر دوم رئیس‌جمهور به فارس اظهار کرد: باید تمام ظرفیت‌های موجود را در امر اطلاع‌رسانی صحیح و سریع بسیج کرد.

وی افزود: حجم اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته در سفر دوم رئیس‌جمهور به فارس در مقایسه با سفر اول چند برابر شده که مایه دلگرمی است.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی باید از رسانه ملی، فضای مجازی و انسان رسانه‌ها در جهت اطلاع‌رسانی استفاده شود.

خلجی ادامه داد: کار و خدمات ارزنده‌ای در دولت صورت می‌گیرد اما به دلیل اینکه به خوبی مورد اطلاع‌رسانی نمی‌شود، مردم از آنها با خبر نمی‌شوند و درک نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: باید در هر پروژه جنبه‌های تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی را در نظر گرفت تا مردم به درستی از آنها با خبر شوند.

ضرورت وجود پیوست رسانه‌ای برای اقدامات دولت

در این دیدار همچنین محمد هادی ایمانیه استاندار فارس از ضرورت وجود پیوست رسانه‌ای برای اقدامات دولتی سخن گفت و اظهار کرد: در اعتبارات پروژه‌های عمرانی باید اعتبار ویژه‌ای برای تبلیغ همان پروژه، اختصاص پیدا کند و دستاوردهای کلان انقلاب اسلامی به صورت آنچه هست به عموم مردم معرفی شود.

وی با تاکید بر اینکه موضوعاتی که به صورت مستقیم معیشت و اقتصاد مردم را تحت تأثیر قرار می‌دهند باید پیوست رسانه‌ای داشته باشد، افزود: اطلاع‌رسانی اقدامی حیاتی در همه حاکمیت‌ها و دستگاه‌ها و بایستی به نحو شایسته و در تراز نظام جمهوری اسلامی این مهم محقق شود.

استاندار فارس به ویژگی‌های متعدد رسانه و فواید حاصل از اقدامات رسانه‌ای اشاره و تصریح کرد: همه دستگاه‌ها در نظام جمهوری اسلامی ایران در خدمت مردم هستند، از این رو یکی از اصلی‌ترین کارکردهای رسانه این است که مشکلات مردم را جمع‌بندی و مطرح کند تا برای حل آنان تدبیر شود.

ایمانیه خواستار ارائه نقاط ضعف در حوزه اطلاع‌رسانی در استان فارس شد و بر ضرورت اصلاح و تقویت آنان تاکید کرد و از گسترش فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی سخن گفت و اظهار کرد: جریان‌های ایجاد شده در فضای مجازی اگر چه ممکن است مثبت یا منفی باشد اما باید از ظرفیت فضای مجازی و انسان رسانه‌ها با رویکرد مثبت و امیدآفرین استفاده شود.

وی از تأکیدات مکرر خود مبنی بر نشر اخبار غیرواقعی و موضوع تبلیغات اشاره کرد و افزود: در حوزه تبلیغات با وجود اینکه نیاز به هزینه و سلیقه داریم، باید کار را به متخصصان آن واگذار کنیم؛ این مهم هم اطلاع‌رسانی را افزایش می‌دهد و هم برای فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط بازار کار مناسب ایجاد می‌شود.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه یکی از ویژگی‌های تبیین، سخن گفتن با زبان مردم است، از داشتن پیوست رسانه‌ای برای پروژه‌های عمرانی، زیرساختی و سایر اقدامات دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: در اعتبارات پروژه‌های عمرانی باید اعتبار ویژه‌ای برای تبلیغ همان پروژه، اختصاص پیدا کند و دستاوردهای کلان انقلاب اسلامی به صورت آنچه هست به عموم مردم معرفی شود.

ایمانیه در بخش دیگر سخنان خود به ظرفیت‌های شگرف و با ارزش فارس در مباحث مرتبط با گردشگری به ویژه در چهار حوزه مذهبی، تفریحی و سیاحتی، درمانی و تاریخی و بر ضرورت معرفی این پتانسیل‌ها در سطوح ملی و بین‌المللی تاکید کرد و گفت: همه ۳۷ شهرستان استان فارس به نحوی دارای ظرفیت گردشگری در یکی از چهار حوزه یاد شده دارند که با تبلیغات آنها علاوه بر اینکه سرمایه‌گذاران را جذب خواهد کرد رونق گردشگری را در پی خواهد داشت.

وی همچنین پیشنهادی هم برای تأمین تجهیزات روابط عمومی‌های دولتی به رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت داد و خاطر نشان کرد: در صورتی که هیئت دولت در یک بازه زمانی مشخص تجهیزات و امکانات مورد نیاز روابط عمومی‌ها را که مشابه داخلی آنان وجود ندارد از معافیت گمرکی برخوردار کند، قطعاً بخش زیادی از موضوع تجهیزات این مراکز اطلاع‌رسانی مرتفع می‌شود.

استاندار فارس در انتها به ایجاد کارگروه فضای مجازی استان اشاره و اقدامات انجام شده در مدت فعالیت این کارگروه را تشریح کرد.

کد خبر 719217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.