تصویب بیش از ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای راه‌اندازی ۱۴۹ طرح در فارس

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس از تصویب ۱۴۹ طرح و پروژه با مبلغ دو هزار و ۲۸۲ میلیارد ریال تسهیلات در مجموعه‌ فعالیت‌های اقتصادی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، حسن شیخ‌نیا در جلسه کمیته استانی تسهیلات تبصره ۱۸ اظهار کرد: سهم استان فارس از بند الف تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۱ مانند سایر استان‌ها یک هزار و ۳۸۳ میلیارد تومان بود که تا پیش از این جلسه رقمی معادل ۶۸ میلیارد تومان از این مبلغ تصویب و تخصیص یافته است.

وی افزود: تعداد ۱۴۹ طرح و پروژه با مبلغ ۲,۲۸۲ میلیارد ریال تسهیلات در مجموعه فعالیت‌های اقتصادی استان تصویب شد که ۹۷ طرح از این مجموع در حوزه میراث فرهنگی، ۱۹ طرح در بخش جهاد کشاورزی، ۱۵ طرح در بخش نهضت احیا که عمدتاً طرح‌های بخش صنعت و معدن می‌باشد و ۹ طرح در حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس اضافه کرد: بانک‌های عامل ۱۵ روز فرصت بررسی این تعداد پرونده را دارند و ضروری است برای جذب صحیح منابع پیش‌بینی شده در قانون همه بانک‌های عامل با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کنند تا با انعقاد قرارداد و پرداخت این وجوه بسترهای لازم توسعه همه جانبه در استان فارس را فراهم کنند.

شیخ‌نیا تصریح کرد: با توجه به طرح‌های تصویب شده و حمایتی که نظام بانکی خواهد داشت ۶۱۲ فرصت شغلی مستقیم و طبعاً بیش از همین رقم فرصت‌های شغلی غیرمستقیم در این دوره در استان فارس ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه به ضرورت استمرار یافتن نهضت احیا واحدهای راکد و نیمه فعال تأکید کرد و افزود: برای احیای این ۱۵ واحد که عمدتاً در بخش صنعت و معدن و کشاورزی هستند، مبلغ ۶۳۵ میلیارد تسهیلات ارزان قیمت به تصویب رسید که شرایط اشتغال مستقیم ۲۰۰ نفر فراهم می‌شود.

معاون استاندار فارس خاطرنشان کرد: ضروری است نظام بانکی در استان فارس به نحوی اقدام کند که با توجه به ظرفیت‌های بالقوه در استان، با تزریق این منابع شاهد رونق تولید، توسعه اقتصادی و اشتغال پایدار در استان باشیم.

شیخ‌نیا تاکید کرد: در خصوص باقیمانده سهم استان نیز ضرورت دارد تا همه دستگاه‌های استانی با محوریت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تلاش کنند باقیمانده تسهیلات سهم استان تا قبل از پایان سال جاری تخصیص پیدا کند.

کد خبر 719207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.