اجرای طرح کتابخانه اتوبوس به همت شهرداری همدان

مسئول نظارت بر فرهنگسراهای شهرداری همدان از تجهیز دو محور کوی فرهنگیان تا میدان کارآفرینی و محور دانشگاه آزاد اسلامی به طرح کتابخانه اتوبوس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، اتوبوس همواره یکی از مهم‌ترین وسایل نقلیه برای بسیاری از شهروندان محسوب می‌شود و زمان قابل توجهی از طول عمر خود را در این وسیله نقلیه می‌گذرانند، اما طی کردن این مسیر، این روزها اکثراً با همراه همیشگی شهروندان کوچک و بزرگ یعنی تلفن همراه می‌گذرد؛ همراهی که همواره باعث کاهش سرانه مطالعه کشور بوده و متأسفانه در بیشتر مواقع، محتوای مخرب به مخاطب انتقال می‌دهد؛ نوآوری شهرداری همدان برای اعتلای فرهنگ مطالعه و رفاه شهروندان، فعالیتی مهم در راستای فعالیت‌های فرهنگی شهری است.

محمدرضا زارعی، مسئول نظارت بر فرهنگسراهای شهرداری همدان امروز _ پنجشنبه بیست و یکم دی‌_ در جمع خبرنگاران از تجهیز اتوبوس‌های درون‌شهری به کتابخانه خبر داد و اظهار کرد: این اقدام با توجه به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و ارتقای سطح علمی مردم انجام شد.

وی افزود: هدف دیگر از تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی اتوبوسرانی به کتابخانه، جلوگیری از اتلاف وقت شهروندان با ترویج فرهنگ مطالعه است.

مسئول نظارت بر فرهنگسراهای شهرداری همدان تصریح کرد: با تدابیر صورت گرفته در حال حاضر فایل کتاب‌های صوتی در شش دستگاه اتوبوس نصب شده است.

زارعی با تأکید بر اینکه کتابخانه‌های صوتی در دیگر محورهای اتوبوسرانی باید افزایش پیدا کند، تصریح کرد: در حال حاضر دو محور اتوبوسرانی شهر همدان به طرح کتابخانه اتوبوس مجهز شده است، و این طرح قرار است پس از گرفتن بازتاب‌ها در نقاط دیگر شهر نیز اجرا شود.

زکریا هنری روشن، کارشناس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری همدان با بیان اینکه اجرای طرح کتابخانه اتوبوس بازتاب خوبی داشته است.

وی تاکید کرد: کتاب‌ها به دو صورت در اتوبوس‌ها تعبیه شده است، یکی به صورت برچسب روی آن بارکد و توضیحات کتاب موجود است و افراد می‌توانند از طریق بارکدخوان و تلفن همراه خود وارد وبگاه سازمان شده و کتاب صوتی مورد نظر را بارگیری کنند و گوش دهند.

کارشناس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان اضافه کرد: مورد دوم، نصب سبد کتاب در شش اتوبوس است که افراد می‌توانند در طول مسیر این کتاب‌ها را مطالعه کنند.

وی با بیان اینکه کتاب‌ها دارای موضوعات مختلف فرهنگی، علمی، داستانی، کودک و نوجوان است، گفت: این طرح در راستای ارتقای فرهنگ مطالعه انجام شده است.

کد خبر 719161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.