۵۲ شعبه ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در کرمان فعال است

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: ۵۲ شعبه ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در دستگاه قضایی استان کرمان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی در ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی دادگستری استان کرمان اظهار کرد: اولویت ستاد، پیشگیری از وقوع تخلفات انتخاباتی است که با آموزش و برگزاری کلاس‌های توجیهی به ضابطین و مجریان محقق می‌شود.

وی نظارت بر هزینه‌کردهای کاندیداهای انتخاباتی را لازم دانست و خواستار پیگیری و برخورد قانونی با موضوعاتی مانند تخریب نامزدهای انتخاباتی در فضای مجازی یا حقیقی شد و با تأکید بر لزوم اجرایی شدن مصوبات ستاد پیشگیری از جرایم انتخابات افزود: تلاش‌های صورت گرفته نوید دهنده برگزاری یک انتخابات باشکوه در استان است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان به نقش مؤثر و کلیدی اصحاب رسانه و خبرنگاران در برگزاری یک انتخابات باشکوه و پرشور اشاره کرد و گفت: خوشبختانه روزنامه‌نگاران و اهالی مطبوعات در استان کرمان همواره در چارچوب اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قدم برداشته‌اند و از ارکان تأثیرگذار در انتخابات‌ها بوده‌اند.

وی با بر اینکه ستاد پیشگیری بایستی مصادیق مجرمانه انتخاباتی در فضای مجازی و حقیقی را به صورت مستمر پایش و رصد کند، تصریح کرد: عملکرد نامزدها و اعضای ستادهای انتخاباتی به صورت مستمر مورد رصد و پایش و نظارت قرار خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام حمیدی همچنین تأکید کرد: دادستان‌های سراسر استان موظف هستند در صورت مشاهده تخلف انتخاباتی ضمن ارجاع گزارش به ستاد مرکزی پیشگیری از جرایم انتخاباتی، برخورد جدی و قانونی را لحاظ کنند.

در ادامه دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: شعب ویژه رسیدگی کننده به جرایم انتخاباتی در راستای ماده ۲۰ قانون انتخابات در تمامی دادستانی‌های سراسر استان تشکیل شده‌اند.

مهدی بخشی اظهار کرد: در صورت مشاهده تخلفات انتخاباتی پس از تشکیل پرونده در دادستانی، موارد به شورای نگهبان اطلاع داده خواهد شد.

وی افزود: به زودی نشست‌های مشترکی با بخش‌های مختلف از جمله اصحاب رسانه استان و همچنین نامزدهای انتخاباتی استان برگزار خواهیم کرد تا ان‌شاءالله شاهد انتخاباتی پرشور و باشکوه باشیم.

در ابتدای این نشست معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان از تشکیل کمیته‌های هماهنگی و تبادل اخبار انتخاباتی، کمیته آموزش و کمیته رصد فضای مجازی ذیل ستاد پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی در کرمان خبر داد.

سید مهدی قویدل گفت: برگزاری یک انتخابات سالم و به دور از تنش از اهداف ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی است و در این ارتباط مر قانون اجرا خواهد شد.

کد خبر 719140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.