بازار ساحلی آستارا نیازمند درمانگاه است

رئیس شورای اسلامی شهر آستارا گفت: بازار بزرگ ساحلی شهر نیازمند احداث درمانگاه و استقرار اورژانس برای رسیدگی به موقع به بیماران بدحال و مصدومان حوادث احتمالی است.

محمدرضا صفرخواه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان اظهار کرد: بازار بزرگ ساحلی بندر مرزی آستارا یکی از مراکز اقتصادی و جاذبه‌های گردشگری استان گیلان محسوب می‌شود که هر سال میلیون‌ها گردشگر از سراسر کشور برای خرید به آن مراجعه می‌کنند.

وی افزود: حدود ۱۶۲۰ واحد تجاری در بازار بزرگ ساحلی و پاساژهای همجوار آن فعال است، اما هیچ‌گونه امکانات امداد و نجات در بازار وجود ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر آستارا خاطرنشان کرد: در ایام تعطیل، ترافیک شدیدی در خیابان‌های منتهی به بازار ساحلی ایجاد می‌شود و در صورت وقوع حوادث احتمالی، تیم‌های اورژانس به منظور امدادرسانی به مصدومان و بیماران بدحال با دشواری و تأخیر زیادی در بازار حاضر می‌شوند.

صفرخواه تصریح کرد: طی سال‌ها و ماه‌های اخیر، بارها شاهد آن بوده‌ایم که در بازار ساحلی افرادی به صورت اتفاقی حالشان بسیار بد شده است اما به دلیل نبود نیروهای اورژانس و ترافیک شدید در مسیرهای منتهی به بازار، پیش از رسیدن به بیمارستان جان خودشان را از دست داده‌اند.

وی گفت: حدود ۱۰ سال است که از مسئولان شهرستان پیگیر احداث درمانگاه در بازار ساحلی هستیم، اما این خواسته مهم و به‌حق شهروندان آستارا تاکنون محقق نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر آستارا افزود: به‌منظور حفظ جان بازاریان، شهروندان و مسافران، بازار ساحلی به شدت نیازمند احداث درمانگاه و استقرار اورژانس است؛ بنابراین از مسئولان شهرستان به ویژه شبکه بهداشت و درمان و همچنین دانشگاه علوم پزشکی گیلان انتظار داریم برای رفع این نیاز بسیار ضروری، مساعدت و اقدامات لازم را انجام دهند.

خبرنگار: محمدرضا رشیدی

کد خبر 719114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.