دوره‌های آموزشی آتش‌نشانی در قم برگزار می‌شود

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم گفت: آموزش‌های رایگان و مشاوره‌های ایمنی برای اقشار مختلف توسط سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم برگزار می‌شود.

علی زندیه در گفت وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار داشت: در حوزه پیشگیری سازمان آتش نشانی قم خدمات گسترده‌ای برای کنترل و نظارت بر ساخت و ساز و مشاوره به مالکان ارائه می‌دهد.

وی گفت: همه ساختمان‌هایی که از سال ۱۳۹۲ به بعد پروانه کسب کرده‌اند، دارای تجهیزات آتش نشانی هستند زیرا سازمان آتش نشانی برای دریافت پایان کار نظارت کامل داشته است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری قم عنوان کرد: یکی از مشکلات موجود، نگهداری از وسایل آتش نشانی منازل بعد از تجهیز است که ضوابط و مقرراتی در این زمینه در حال تدوین می‌باشد.

زندیه گفت: تجهیزاتی که در منازل نصب می‌شود نیاز به نگهداری و تعمیر دارند اما این رویکرد در کشور نهادینه نشده و الزام قانونی نیز در این زمینه وجود ندارد که این امر دغدغه سازمان آتش نشانی محسوب می‌شود.

وی ابراز کرد: ساختمان‌هایی که برای پایان کار به شهرداری مراجعه کرده‌اند، از آتش نشانی در خصوص نصب تجهیزات استعلام انجام گرفته اما در غیر این صورت با بازدیدهای انجام گرفته و برگزاری دوره‌های آموزشی اقدامات لازم برای پیشگیری انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با بیان اینکه آموزش‌های رایگان و مشاوره‌های ایمنی برای اقشار مختلف توسط سازمان آتش نشانی برگزار می‌شود، افزود: گاز مونواکسید کربن در فصل سرما بیشترین چالش در حوزه ایمنی است که در این زمینه به بازدید و برگزاری‌های آموزش‌های لازم اقدام می‌شود.

کد خبر 719094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.