اعلام آمادگی ۲۵۰۰ کارآفرین برای کمک به نجات‌یافتگان از بند اعتیاد

مدیرعامل مجمع خیرین یاریگران زندگی کشور گفت: دو هزار و ۵۰۰ کارآفرین برای کمک به نجات یافتگان از بند اعتیاد در کشور اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، حسن حمزه‌زاده عصر امروز _چهارشنبه، بیستم دی _ در نشست مجمع عمومی و انتخابات هیئت امنا و هیئت مدیران مجمع خیرین یاریگران زندگی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بر آن هستیم که مسیر بازگشت مجدد رهایافتگان از دام اعتیاد به زندگی سالم را فراهم کنیم، اظهار کرد: اعتیاد بلای خانمان‌سوزی است که مسائل و مشکلات آن تمام آحاد جامعه را درگیر می‌کند و فرد معتاد ابتدا به خود، بعد به خانواده و سپس به اجتماع آسیب جدی وارد می‌کند، بنابراین نجات یک معتاد به مثابه نجات جامعه است.

وی با بیان اینکه مجمع خیرین یاریگران زندگی در سال گذشته در کشور تأسیس شد، افزود: این تشکل مردم‌نهاد تاکنون در ۲۶ استان کشور نمایندگی دارد و تلاش می‌کند تا با کمک خیران و کارآفرینان، زمینه اشتغال برای معتادان بهبود یافته را فراهم کند.

مدیرعامل مجمع خیرین یاریگران زندگی کشور گفت: اشتغال، کلید بازگشت معتادان به جامعه است و تاکنون بیش از دو هزار و ۵۰۰ کارآفرین در سراسر کشور برای کمک به اهداف مجمع اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اعتیاد یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی در دنیا است، تصریح کرد: بازگشت معتادان به جامعه و زندگی سالم، نیازمند تلاش و مشارکت همه بخش‌های جامعه است.

حمزه زاده با بیان اینکه بسیاری از معتادان بهبود یافته، توانمندی‌های بالایی دارند، خاطرنشان کرد: این افراد با داشتن فرصت شغلی مناسب، می‌توانند به جامعه بازگردند و زندگی جدیدی را آغاز کنند.

وی تشکل متبوع خیرین یاریگر زندگی را بازوی مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر دانست و خاطرنشان کرد: خیرین و کارآفرینان به میدان آمده‌اند تا با یک عزم جدی به مبارزه با این پدیده شوم بپردازند.

مدیرعامل مجمع خیرین یاریگر زندگی کشور کار در این عرصه را سخت، اما شدنی دانست و گفت: هرجا مردم و خیرین به میدان آمده‌اند، مشکلات و مصائب را از پیش رو برداشته‌اند.

وی با اشاره به شروع کار خیرین مدرسه‌ساز از دهه هفتاد، افزود: هرگز فکر نمی‌کردیم زمانی برسد که ۴۰ درصد مدارس کشور را خیرین بسازند، پس باید این روش و تجربه را در حوزه مسائل اجتماعی به خصوص مبارزه با اعتیاد تکرار کنیم.

کد خبر 719049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.