معلمان باید طلایه‌داران علم و دانش مدرن باشند

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور گفت: معلمان باید پیش‌قراول علم و دانش روز باشند و کار حساس تعلیم و تربیت را با دانش کافی و حساسیت بالا دنبال کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، علیرضا عبدی امروز _چهارشنبه بیستم دی _ در همایش نومعلمان تمدن‌ساز استان اردبیل، معلمان را افسران سپاه پیشرفت کشور دانست و اظهار کرد: معلمانی که امروز در آغاز راه خدمات در نظام آموزشی کشور قرار گرفته‌اند، باید مجهز به دانش و علم روز باشند.

وی آینده‌کاری معلمان جدیدالورود را روشن دانست و بیان کرد: سرعت تحول و تولید دانش امروزه خیلی بالا رفته است و اگر معلم پیش‌قراول دانش و علم نباشد و از دانش‌آموز خود عقب بیفتد، نخواهد توانست رسالت خود را ایفا کند و ویژگی معلمی را از دست خواهد داد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی عقب افتادن معلمان از دانش‌آموزان در تحولات علم و دانش روز را موجب وارد آمدن خسارت به نظم تعلیم و تربیت کشور دانست و اظهار کرد: معلمان باید با علوم و فنون جدید آشنا باشند و به عنوان افسر و راهنمای تربیتی و آموزشی کشور، چند قدم از دانش‌آموزان جلوتر حرکت کنند.

وی اضافه کرد: امروز معلمان باید علاوه بر ایفای وظیفه آموزش و تربیت نسل جدید، برای آینده نیز حرفی برای گفتن داشته باشند و جلوتر از دانش‌آموزان خود حرکت کرده و از بعد معنوی و تربیتی نیز جلوتر از دانش‌آموزان بوده و راهنمای آنها باشند.

عبدی تاکید کرد: معلم مواجب بگیر صرف دولت نیست و هر کسی تنها نگاه شغلی به این کسوت مقدس داشته باشد، به بیراهه رفته و بازنده است.

کد خبر 719035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.