ساخت همزمان ۹ طرح راه روستایی در استان مرکزی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: در حال حاضر ۹ پروژه ساخت راه روستایی به طول کلی بیش از ۶۰ کیلومتر در سطح استان فعال و در دست احداث است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، مهرداد جهانی اظهار کرد: در دو سال اخیر ۱۶۰ کیلومتر راه روستایی در سطح استان زیرسازی و آسفالت شده و در حال حاضر با فعالیت ۹ پروژه در این حوزه، ساخت بیش از ۶۰ کیلومتر راه روستایی در دست اجرا است.

وی افزود: ساخت راه روستایی سرآبادان به طول ۱۰ کیلومتر در شهرستان تفرش با قراردادی به مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال یکی از این طرح‌ها است که اکنون مشغول ترانشه‌برداری و آماده‌سازی مسیر برای زیرسازی آن هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد: ساخت راه روستایی «وسمق - هفتیان» نیز دیگر پروژه ساخت راه روستایی در شهرستان تفرش است که عملیات زیرسازی آن به طول سه کیلومتر انجام شده و آماده اجرای آسفالت است.

جهانی در ادامه با اشاره به ساخت راه‌های روستایی در شهرستان فراهان گفت: راه‌های روستایی «ماستر - گونه» و «تلخاب - چاقر» نیز در مجموع به طول چهار و نیم کیلومتر با ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار در دست اجراست.

وی ادامه داد: ساخت راه‌های روستایی «مهرآباد - خارپهلو» با اعتبار اولیه به مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال که در گام نخست نیاز به ۱۰۰ هزار مترمکعب ترانشه‌برداری سنگی دارد و «دارانجیر» با ۳۳ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های ساخت راه‌های روستایی است که در شهرستان خنداب در دست اجرا است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی پروژه ساخت راه روستایی «وفس - آقچه قلعه» را یکی از بزرگترین پروژه‌های ساخت راه روستایی در سطح استان عنوان کرد و گفت: طول این پروژه در مجموع برابر با ۲۲ کیلومتر است که مطالعات آن با استفاده از تکنولوژی‌های نوین انجام شده و اکنون بیش از ۱۰ کیلومتر آن آماده زیرسازی شده است.

جهانی اضافه کرد: با تکمیل این طرح که بخش اعظم ترانشه‌برداری آن تاکنون با استفاده از ظرفیت ماشین‌آلات راهداری این اداره کل صورت گرفته، دو شهرستان ساوه و کمیجان بهم متصل خواهند شد که مسلماً نقش بسزایی در توسعه پایدار این منطقه ایفا خواهد کرد.

وی افزود: ساخت راه روستایی «جمالکه» در شهرستان اراک نیز از دیگر پروژه‌های در دست اجرا در استان مرکزی است و البته علاوه بر این پروژه‌های فعال، تعدادی کارگاه ساخت راه روستایی نیز به علت برودت هوا تعطیل شده که به محض فراهم شدن دمای مناسب، عملیات اجرایی آن‌ها دوباره از سر گرفته خواهد شد.

کد خبر 719031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.