لزوم هدف‌گذاری برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان تبیین و متوجه کردن مردم نسبت به دستاوردهای انقلاب اسلامی را مهم دانست و گفت: باید در تمام طول سال این مسائل را برای مردم بازگو کنیم و هدف دهه فجر نیز همین امر است، یعنی همه باید دست‌اندکار باشیم تا قدرت تحلیل مردم افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در جلسه ستاد عالی بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، تبیین و متوجه کردن مردم نسبت به دستاوردهای انقلاب اسلامی را مهم دانست و اظهار کرد: باید در تمام طول سال این مسائل را برای مردم بازگو کنیم و هدف دهه فجر نیز همین امر است، یعنی همه باید دست‌اندکار باشیم تا قدرت تحلیل در جامعه را بالا ببریم.

وی افزود: بسیاری از مسائل را مردم نمی‌دانند و وظیفه ما این است که این توجه را ایجاد کنیم، هم چنان که می‌بینیم قسمت عمده قرآن کریم تأکید روی تبیین و روشن کردن مردم است، چرا که تا انسان نسبت به موضوعی علم نداشته باشد نمی‌تواند از آن طرفداری کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان با اشاره به حوادث جنگ صفین و مخالفت بخشی از سپاه امیرمومنان (ع) و شکل‌گیری خوارج به دلیل جهل و ناآگاهی گفت: زمانی حکومت حق ادامه پیدا می‌کند که مردم دانا باشند، لذا لازمه رسیدن بشر به دوران رشد خود در زمان امام عصر (عج) نیز آگاهی و دانایی بشر است.

طباطبایی نژاد پیروی از اخبار فاسقان را مانعی بر سر راه آگاهی و روشن شدن انسان عنوان کرد و ادامه داد: قرآن کریم می‌فرماید «إِنْ جَاءَکُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَیَّنُوا أَنْ تُصِیبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَیٰ مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِینَ» یعنی خود تبیّن کرده و مطلب را بررسی کنید، زیرا اگر حرف فاسق را قبول کردید پیشمان می‌شوید.

لزوم هدف‌گذاری برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی

وی اضافه کرد: اینکه برخی می‌گویند انقلاب برای ما چه کرده است، به دلیل آن است که پیشرفت‌ها را نمی‌بینند، در حالی که مهم‌ترین کار انقلاب اسلامی این است که ما را از زیر بار سلطه کفار نجات داده است.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر عدم تسلط کفار بر مسلمین و همراه نشدن با آن‌ها تصریح کرد: آن‌ها با مسلمانان دوست نیستند و اگر کوچک‌ترین خیری به مسلمین برسد ناراحت شده و اگر کم‌ترین شرّی بر مسلمانان وارد شود خوشحال می‌شوند.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: خداوند متعال راهکار این مسئله را در قرآن کریم بیان فرموده که در برابر این خوشحالی و ناراحتی دشمنان چه کاری باید انجام داد و فرموده است «إِنْ تَمْسَسْکُمْ حَسَنَةٌ تَسُؤْهُمْ وَإِنْ تُصِبْکُمْ سَیِّئَةٌ یَفْرَحُوا بِهَا، وَإِنْ تَصْبِرُوا وَتَتَّقُوا» یعنی صبر و تقوا داشته باشید.

در ابتدای این جلسه نیز حجت‌الاسلام علیرضا ناجی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با توجه به شروع کار کمیته‌های گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی تذکرات و مواردی را به اعضای حاضر در جلسه یادآور شد و اظهار داشت: کنار کارهای امنیتی و اطلاعاتی که صورت می‌گیرد، قدرت نرم جمهوری اسلامی با حضور مردم در خنثی‌سازی فتنه‌ها قابل توجه و اهمیت است، به این معنا که در هر نقطه‌ای مردم حضور پررنگ داشته‌اند اتفاقات ارزشمندی را شاهد بودیم.

وی افزود: در ماه‌های اخیر مردم نشان دادند که از ما بسیار جلوتر هستند و دشمن نیز این مسئله را درک نکرده و فکر می‌کند با پیش آمدن مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم با اسلام و نظام مشکل پیدا می‌کنند، در حالی که مردم در صحنه حضور دارند.

لزوم هدف‌گذاری برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان در ادامه سخنان خود با تاکید بر وظایف کمیته‌های ستاد بزرگداشت دهه فجر تصریح کرد: هر کمیته یک برنامه شاخص داشته و نیاز به هم‌افزایی استانی، پوشش رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی وسیع دارد، از سویی سعی کرده‌ایم مطالبه رهبر معظم انقلاب از شورای فرهنگی را در عرصه عمل اجرا کنیم.

رئیس ستاد دهه فجر استان اصفهان با بیان دو کلید واژه مورد مطالبه رهبر معظم انقلاب از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مراسم‌ها گفت: این کلیدواژه‌ها مردمی سازی و نشاط و طراوات‌بخشی به برنامه‌ها است که باید در همه برنامه‌ها مدنظر باشد؛ در بحث امیدآفرینی طی دو سال گذشته روی دستاوردهای انقلاب اسلامی متمرکز بوده‌ایم، اما پیروزی‌های جبهه مقاومت نیز گزینه امیدآفرین دیگری است که نیاز به جهاد تبیین دارد.

کد خبر 719024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.