آلمان مواجه با ۲ اعتصاب هم‌زمان

تداوم اعتصاب رانندگان قطار آلمانی هفته دوم سال جدید را در آلمان با مشکلات تردد مواجه کرد. اتحادیه اعلام کرده است که اعتصاب‌ها تا پایان روز جمعه هفته جاری ادامه خواهد داشت. از سوی دیگر اعتصاب کشاورزان که با مسدود کردن بزرگراه‌های شهری پرداخته‌اند، عبور و مرور در سطح کشور را دچار مشکل کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا در حال تجربه سخت‌ترین هفته تردد خود است، چراکه رانندگان قطار این کشور به‌دنبال به توافق نرسیدن اتحادیه رانندگان قطار و اپراتور ملی راه‌آهن آلمان دست به اعصابی چهار روزه زدند و کشاورزان طی اعتصابی در حال حاضر هشت‌روزه تمام جاده‌ها و بزرگراه‌های سراسر کشور را به تراکتور مسدود کردند.

اختلال در سیستم راه‌آهن با اعتصاب رانندگان قطار

رانندگان قطار آلمان طی اعتصابی چهار روزه از نهم تا دوازدهم ژانویه، در سیستم راه‌آهن کشور اختلال ایجاد کردند. این اقدام صنعتی در ابتدا با اعتصاب رانندگان قطارهای باری آغاز شد و از ساعت دو بامداد روز چهارشنبه با پیوستن رانندگان قطارهای مسافربری تداوم پیدا کرد.

اعتصاب‌ها در پی ادامه شکست مذاکرات میان اپراتور ملی راه‌آهن آلمان، دویچه‌بان (DB) و اتحادیه کارگری در دست‌یابی به توافق در مورد مواردی مانند کاهش ساعات کاری از ۳۸ به ۳۵ بدون تأثیر بر پرداخت و توزیع یک‌باره پرداخت پاداش سه هزار یورویی به رانندگان قطار به‌منظور عطف به ماسَبَق شدن (اصطلاحی قانونی با مضمون رجوع به گذشته یا امری را به گذشته پیوند دادن) است تا تورم را جبران کند، علاوه بر این رانندگان قطار خواهان افزایش حقوق ۵۵۵ یورویی در ماه هستند.

آلمان مواجه با دو اعتصاب هم‌زمان

اپراتور قطار دویچه‌بان به هر کسی که قصد سفر در دوره اعتصاب را داشت توصیه کرده است سفر خود را تا بعد از دوازدهم و حتی پانزدهم ژانویه به تعویق بیندازد، زیرا از تأثیر طولانی‌مدت و اختلالات گسترده ناشی از این اعتصابات طولانی‌مدت هراس دارد. به مسافران متضرر نیز اطمینان داده شده است که بلیت اصلی آن‌ها برای حمل‌ونقل در اولین تاریخ به راه افتادن قطارها پس از پایان اعتصاب‌ها معتبر خواهد بود و آن‌ها در صورت تمایل می‌توانند به‌منظور رسیدن به مقصد نهایی از بلیط‌های خود برای تردد مسیرهای جایگزین استفاده کرد. رزرو صندلی نیز بدون پرداخت هیچ‌گونه هزینه اضافی برای آن‌ها قابل کنسل کردن است.

مسدود شدن خیابان‌ها با تراکتورهای کشاورزان

تردد در آلمان در کنار مواجهه با اعتصاب رانندگان قطار با مشکل دیگری نیز مواجه است و این کشور در هفته جاری به‌جز اختلال عظیم حمل‌ونقل ریلی با معضل انسداد حمل‌ونقل جاده‌ای نیز سر و کار دارد. کشاورزان آلمانی که در اعتراض به یارانه‌های کشاورزی و لغو معافیت‌های مالیاتی برای ماشین‌های مورد نیاز در کشاورزی به بستن بزرگراه‌ها و جاده‌های سراسر کشور اقدام کرده بودند، از تداوم اعتصاب‌های خود خبر داده و اعلام کردند اقدام آن‌ها حتی بیشتر از اعتصاب رانندگان قطار طول خواهد کشید. این اقدام موجب ایجاد ترافیکی سنگین و غیرقابل کنترل در محورهای کلیدی کشور از جمله چندین گذرگاه مرزی با فرانسه شده است.

آلمان مواجه با دو اعتصاب هم‌زمان

کد خبر 719012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.