آغاز فاز نخست پروژه نصب ۲۰۰۰ دستگاه دوربین کنترل ترافیک در تبریز

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری تبریز از آغاز عملیات پی‌ریزی و نصب فاز نخست دوربین‌های نظارت تصویری و پلاک‌خوان در سطح شهر تبریز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی و به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، محبوب عبداله‌پور ظهر امروز _چهارشنبه بیستم دی_ اظهار کرد: فاز اول نصب دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف با پی‌ریزی در چند نقطه از سطح شهر آغاز شد و امید است هرچه سریع‌تر فاز اول این طرح تکمیل شود و دوربین‌های ثبت پلاک نصب و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

عبداله پور افزود: با دستور شهردار کلان‌شهر تبریز، ۲۰۰۰ دستگاه دوربین نظارتی و ثبت تخلف (پلاک‌خوان) برنامه‌ریزی شده است که پس از پی‌ریزی و پایه‌گذاری، این دوربین‌ها در سطح شهر نصب خواهد شد. با تکمیل نصب ۲۰۰۰ دستگاه دوربین، مدیریت هوشمند ترافیک شهر تبریز محقق خواهد شد و شاهد کاهش حوادث و تخلفات ترافیکی خواهیم شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: فاز اول شامل رفع نقص و تأمین زیرساخت و سامانه‌های لازم برای ۳۰۰ دوربین بوده است که تا پایان سال جاری با خرید دوربین و تجهیزات مورد نیاز ۶۵ دستگاه دوربین تکمیل می‌شود.

عبداله‌پور تصریح کرد: فاز دوم پروژه با مبلغ اولیه ۲۰۰ میلیارد تومان با برگزاری مناقصه عمومی به پیمانکار واجد شرایط واگذار خواهد شد که مرحله اول مناقصه برگزار و در مرحله دوم دارندگان گواهی، قیمت پیشنهادی خود را به سازمان ارائه می‌کنند که حداکثر تا سی‌ام دی ۱۴۰۲ قرارداد اجرایی با پیمانکار واجد شرایط منعقد و عملیات اجرایی آغاز و طبق برنامه زمان‌بندی طراحی شده، تعداد دوربین‌های شهر تبریز به ۷۲۰ دستگاه خواهد رسید.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در این دو فاز نقاط ترافیکی و مهم از نظر حمل‌ونقل انتخاب شده و شبکه فیبر نوری لازم در حال اجراست، بنا به دستور شهردار تبریز و تاکید استاندار، سوم خرداد ۱۴۰۳ تمام نقاط مهم شهر و گره‌های ترافیکی با استفاده از هوش مصنوعی به صورت هوشمند مدیریت و برنامه‌های ترافیکی لازم، اجرایی می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری تبریز گفت: با تأمین زیرساخت لازم توسط شهرداری و پلیس راهور و رعایت قوانین توسط مردم شریف تبریز شاهد ترافیک روان، پاک و امن در تبریز باشیم تا بتواند رضایت شهروندان را فراهم کند.

کد خبر 718982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.