شهروندان حق بریدن درخت در ملک شخصی را ندارند/ پیگیر متخلفان قطع درختان ناژوان هستیم

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان و مدیر ناژوان شهرداری اصفهان در برنامه تلویزیونی «اصفهان من» بر حفظ و حراست از درختان این کلان‌شهر تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجید عرفان‌منش در برنامه تلویزیونی «اصفهان من» اظهار کرد: در بعضی نقاط شهر با پدیده سرقت درخت مواجه هستیم، اما شهر و درختان آن زنده هستند و در این زمینه قانون‌گذار، قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها را تدوین کرده است که در واقع احداث و عملیات عمرانی چگونه رفتار شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شهروندان در ملک شخصی نیز می‌توانند درختی را قطع کنند؟، افزود: مالکیت معنوی درختان به شهر و شهرداری مربوط می‌شود، اما ممکن است مالکیتِ ملک از دیگری باشد که آن فرد حق تعرض ندارد و قانون‌گذار مسیر را مشخص کرده است؛ در واقع شهروندان حق بریدن درخت در ملک شخصی را ندارند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان بیان کرد: با دریافت مجوز کمیسیون آئین‌نامه ۷ شهرداری‌ها، درختان در شهر قطع نمی‌شوند، مگر اینکه در محل احداث بنا یا عملیات عمرانی باشند.

شهروندان حق بریدن درخت در ملک شخصی را ندارند/ پیگیر متخلفان قطع درختان ناژوان هستیم

از طریق مراجع قانونی پیگیر متخلفان قطع درختان ناژوان هستیم

مهدی قائلی، مدیر ناژوان شهرداری اصفهان نیز در پاسخ به پرسشی درباره علت قطعی درختان ناژوان گفت: قطعی درختان یک واقعیت انکارناپذیر است، اما شیوه و علت‌ها متفاوت است؛ شیوه درست این است که برخی درختان زنده که بیماری دارند، توسط مدیریت شهری و ناژوان رفع خطر شوند که این مسئله بر اساس نظر کارشناسان کمیسیون قانون حفظ و گسترش فضای سبز و جلوگیری از قطع بی‌رویه درخت سازمان پارک‌ها انجام می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه تشخیص قطع درخت با کدام مرجع است؟، افزود: سازمان پارک‌ها و فضای سبز و کارشناسان آنان مرجع تشخیص و مجوز هستند.

مدیر ناژوان شهرداری اصفهان تصریح کرد: شیوه درخواست مالکان در باغ‌های خصوصی نیز به‌همین طریق است و اگر شهروندی در باغ خصوصی خواست درختی را قطع کند با طی کردن همین روش از سازمان پارک‌ها و فضای سبز باید مجوز دریافت کند.

قائلی ادامه داد: البته در این باره با شیوه ناهنجار قطع درخت نیز مواجه هستیم که مدیریت ناژوان با کمک فرماندهی انتظامی و پایگاه‌های بسیج از طریق مراجع قانونی پیگیر متخلفان قطع درختان ناژوان است، اما در زمینه فیلم‌های منتشر شده ذکر این نکته لازم است که قطع برخی درختان مربوط به سال گذشته بوده است.

کد خبر 718974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.