تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای قیام دوم بهمن در هفته فرهنگی ارومیه

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: به زندگینامه و محل دفن شهدا حماسه دوم بهمن ارومیه کم‌توجهی شده است که در برنامه‌های هفته فرهنگی سال‌جاری دیدار با خانواده‌های معظم این شهدا جزو برنامه‌ها قرار دارد.

مرتضی منافی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی با اشاره به اهمیت برگزاری هرچه باشکوه‌تر هفته فرهنگی ارومیه اظهار کرد: مجموعه مدیریت شهری هرچه سریع‌تر برنامه‌ریزی‌های لازم را برای برگزاری هرچه بهتر بزرگداشت هفته فرهنگی ارومیه انجام دهد.

وی در ادامه با اشاره به قدمت شش هزار ساله شهر ارومیه افزود: تاریخ و قدمت ارومیه از بسیاری از شهرهای دیگر بیشتر بوده است، اما متأسفانه نتوانسته‌ایم با استفاده از ظرفیت‌های موجود در مناسبت‌های ملی و مذهبی، شهر ارومیه به‌خوبی معرفی کنیم.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در بخشی از سخنان خود با بیان اهمیت قیام بزرگ دوم بهمن مردم ارومیه که به عنوان نخستین قیام مسلحانه علیه رژیم شاه ثبت شده، اظهار کرد: حماسه دوم بهمن با نام مرحوم «حاج‌شیخ غلامرضا حسنی» امام جمعه فقید ارومیه، گره خورده است.

وی ادامه داد: دوم بهمن از حیث اهمیت و ضرورت تبیین و تبلیغ در بین مردم شهر و حتی کشور دست کمی از قیام بیست‌ونهم بهمن مردم تبریز نداشته است و شهرداری در اجرای هرچه شایسته‌تر برنامه‌ها این هفته و مشارکت در تمام برنامه‌ها به صورت ویژه ورود کند.

منافی تصریح کرد: به زندگینامه و محل دفن شهدا حماسه دوم بهمن ارومیه کم‌توجهی شده است که در برنامه‌های هفته فرهنگی سال جاری دیدار با خانواده‌های معظم این شهدا و ارج نهادن آن‌ها جزو برنامه‌های مدیریت شهری قرار دارد.

کد خبر 718935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.