حماسه دوم بهمن ارومیه،  یکی از تاریخی‌ترین روزهای انقلاب اسلامی است

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: حماسه بزرگ دوم بهمن ۱۳۵۷ یکی از بزرگترین و تاریخی‌ترین روزهای مهم انقلاب اسلامی است و باید به صراحت گفت که اگر حماسه دوم بهمن به رهبری مرحوم حسنی اتفاق نمی‌افتاد، ممکن بود حساب پیروزی انقلاب اسلامی طور دیگری رقم خورد.

نقی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی در خصوص شخصیت والای سردار سلیمانی اظهار کرد: هنوز نتوانسته‌ایم مکتب حاج قاسم سلیمانی را به خوبی بشناسیم.

وی افزود: شهید سردار سلیمانی و هم‌رزمانش شخصیت‌های بسیار بزرگی بودند که به ندرت می‌توان در تاریخ چنین شخصیت‌های والایی را پیدا کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه مکتب حاج قاسم سلیمانی را باید خوب و مؤثر به جوانان شناساند، گفت: توجه به مکتب حاج قاسم سلیمانی باید هم برای ما و هم برای جامعه مهم باشد.

کریمی اشاره به در پیش بودن سالروز حماسه دوم بهمن ۱۳۵۷ ارومیه یادآور شد: حماسه بزرگ دوم بهمن ۱۳۵۷ یکی از بزرگترین و تاریخی‌ترین روزهای مهم انقلاب اسلامی است و باید به صراحت گفت که اگر حماسه دوم بهمن به رهبری مرحوم حسنی اتفاق نمی‌افتاد ممکن بود حساب پیروزی انقلاب اسلامی طور دیگری رقم خورد.

وی با بیان اینکه شیخ غلامرضا حسنی (ره) هویت و تاریخ ملی انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: امروز مکتب حاج شیخ غلامرضا حسنی (ره) آن مجاهد نستوه و مبارز ناشناخته مانده است و نتوانسته‌ایم بخوبی مکتب حسنی را تعریف کنیم.

کریمی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی با نثار ۱۲ هزار شهید بومی و ۲۴ هزار شهید غیر بومی یکی از مهمترین نقاط ایران اسلامی در جنگ تحمیلی شمرده می‌شد، گفت: مرحوم حسنی به تنهایی با مجاهدت‌ها و رهبریت خود در منطقه آذربایجان در مقابل دشمنان انقلاب ایستادگی و از آرمان‌های انقلاب دفاع کرد.

وی در ادامه سخنانش ضمن تاکید بر اینکه دوم بهمن ۱۳۵۷ ارومیه و نام حسنی (ره) باید ملی شود، خاطر نشان کرد: مرحوم حسنی توانست مرکز فتنه را کور و نابود کند.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: امسال نیز باید مثل سال‌های قبل سالروز بزرگداشت حماسه دوم بهمن ۱۳۵۷ و «روز فرهنگی شهر ارومیه» باید به صورت وسیع و در شأن و جایگاه واقعی مجاهد نستوه و مبارز انقلاب حاج‌شیخ غلامرضا حسنی (ره) برگزار شود.

کد خبر 718930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.