پیوند صنعت و دانشگاه زیربنای حل مشکلات است

امام جمعه کرمانشاه گفت: کلید حل مسائل کشور در اقتصاد، صنعت، اشتغال و حتی آسیب‌های اجتماعی، تغییر رویکرد دانشگاه‌ها در موضوع مهم مهارت‌های کاربردی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حاج حبیب‌الله غفوری امروز _چهارشنبه بیستم دی_ در دیدار با رئیس و معاونان دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت آموزش و تقویت مهارت‌های کاربردی اظهار کرد: کلید حل مسائل کشور در اقتصاد، صنعت، اشتغال و حتی آسیب‌های اجتماعی، تغییر رویکرد دانشگاه‌ها در موضوع مهم مهارت‌های کاربردی است. دانشگاه‌ها باید با بررسی دقیق و بر اساس نیاز جامعه، در مورد حذف یا ادامه رشته‌های دانشگاهی تصمیم بگیرند.

وی ارتباط صنعت و دانشگاه را اثرگذار دانست و افزود: کار بسیار ارزشمندی که دانشگاه انجام داده، ارتباط با صنعت است. این پیوند زیربنای اصلاح مشکلات ما در جامعه است، زیرا کمبود مهارت در بخش صنعت، هزینه‌های بسیاری را به کشور تحمیل می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه میانگین سطح استعدادهای ما در کشور بالا است و با بسیاری از کشورهای دیگر قابل مقایسه نیست، خاطرنشان کرد: گاهی با تصمیم‌گیری نادرست و بدون مطالعه، استعدادها تلف می‌شوند، بنابراین باید با جدیت، مطالعه و کار کارشناسی‌شده، رویکردی را جهت افزایش مهارت و ارتقای بهره‌وری در راستای حل مشکلات کشور در پیش گرفت.

کد خبر 718924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.