اقامه درست نماز اختلاس و فساد را ریشه‌کن می‌کند

امام جمعه قزوین گفت: اگر نماز به‌درستی اقامه شود، دیگر اختلاس و فساد در جامعه نخواهد ماند و به این ترتیب عدل اقامه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی صبح امروز _چهارشنبه بیستم دی‌_ در اجلاسیه استانی نماز که در سالن اجتماعات شهید مسعود امامی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در دانشگاه‌ها و مدارس و مساجد باید مروج فرهنگ نماز باشیم و اگر نزدیک مدرسه و دانشگاه شما مسجدی وجود دارد، حتماً نماز را در مسجد اقامه کنید تا در رونق کانون‌های دینی نقش‌آفرین باشید.

وی ایجاد آرامش و یقین را از ثمرات اقامه صحیح نماز دانست و افزود: اگر نماز به‌درستی اقامه شد، دیگر اختلاس و فساد در جامعه نخواهد ماند و به این ترتیب عدل اقامه می‌شود و حمایت از مظلومان غزه و فلسطین محقق شده و با مراکز فساد و استکباری مبارزه می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین نماز را در زمره شعائر دینی دانست و خاطرنشان کرد: همه باید کمک کنیم تا این فریضه بهتر و باشکوه‌تر برگزار شود و اگر حرکت ما خداپسندانه باشد، در ترویج نماز سهیم خواهیم بود.

عابدینی با بیان اینکه نباید نماز را آسان، سبک و سهل گرفت، ادامه داد: اگر شخصی مسئولیتی دارد و می‌تواند تأثیرگذار باشد تا این فریضه تبلیغ شود، حتماً در جهت اقامه نماز به‌ویژه نماز اول وقت کوشش کند.

وی اقامه نماز را معیار ارزیابی اعمال افراد و مدیران دانست و تصریح کرد: باید زندگی خود را بررسی کنیم و ببینیم برای خدا چه کردیم و چند نفر را با نماز آشنا کردیم، آیا مروج نماز بودیم تا برای آخرت خود اندوخته داشته باشیم.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه قله عبادت‌های انسانی نماز است، گفت: نماز تقوی را به ما هدیه می‌دهد و با نماز است که می‌توانیم با دست پر از مرز مرگ برای رسیدن به آخرت و عاقبت به خیری حرکت کنیم.

عابدینی آرامش افراد را در گرو ارتباط با خدا دانست و اظهار کرد: هرکس با خدا ارتباط ندارد، آرامش هم نخواهد داشت و زندگی مشقت‌باری دارد و در واقع هیچ عاملی او را به آرامش نمی‌رساند، بنابراین آحاد مردم با یاد خدا به آرامش و حیات طیبه می‌رسند و عاقبت به‌خیر می‌شوند.

کد خبر 718913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.