تخریب ۴۲ بنای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی قزوین

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان قزوین از تخریب ۴۲ بنای غیرمجاز در زمین‌های زراعی این استان خبر داد.

سرهنگ مهدی بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از تخریب ۴۲ بنای غیرمجاز در زمین‌های زراعی این استان خبر داد و اظهار کرد: این تخریب و قلع‌وقمع در دو شهرستان البرز و قزوین صورت گرفته که سهم شهرستان البرز ۳۶ بنا و شهرستان قزوین هم شش بنای غیرمجاز بوده است.

وی افزود: با تخریب این ۴۲ بنا و مستحدثات غیرمجاز ۲۰ هزار متر مربع معادل دو هکتار از زمین‌های کشاورزی پنج روستا و شهر استان قزوین شامل سلطان‌آباد، شترک، شهرک محمدیه، عباس‌آباد و فارسیان آزادسازی و به حوزه تولید محصولات کشاورزی برگشت.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه تخریب این ابنیه غیرمجاز در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این قانون جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز است.

بختیاری با بیان اینکه تخریب بناهای یادشده در راستای اجرای آرای قضائی قطعی انجام شده است، ادامه داد: احداث بنا، پی‌کنی، محوطه‌سازی، تفکیک اراضی، دیوارکشی و دپوی مصالح از جمله تخلفات صورت‌گرفته در اراضی ۲۰ هزار هکتاری یادشده بوده است.

وی اضافه کرد: تمام آرای قطعی با حضور نماینده دادستان، یگان حفاظت اراضی کشاورزی، امور اراضی، یگان امداد نیروی انتظامی و عوامل شهرداری اجرا شده است.

کد خبر 718887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.