فرسودگی تجهیزات آتش‌نشانی شهرداری گرگان / لباس‌ها مقاومت کمی در برابر آتش دارد

رئیس کمیسیون خدمات، سیما، منظر و زیست شورای اسلامی شهر گرگان از فرسودگی تجهیزات آتش‌نشانی شهرداری گرگان خبر داد و گفت: لباس آتش‌نشانان درجه‌دو یا سه است که مقاومت کمتری در برابر آتش دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، ابوالفضل تجری، صبح امروز _ چهارشنبه بیستم دی_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تجهیزات آتش‌نشانی مثل طناب، تاریخ‌گذشته و فرسوده است.

وی با بیان اینکه لباس‌های آتش‌نشانان درجه‌دو یا سه است، افزود: این لباس‌ها مقاومت کمتری در برابر آتش دارد، از سویی کپسول‌ها و ماسک‌های ایمنی که در هنگام آتش‌سوزی استفاده می‌شود هم استاندارد نیست که همه اینها باعث خطر برای آتش‌نشان می‌شود.

رئیس کمیسیون خدمات، سیما، منظر و زیست شورای اسلامی شهر گرگان خاطرنشان کرد: کم‌برخوردارترین سازمان و بخش در شهرداری گرگان آتش‌نشانی است که با بالاترین ارائه خدمات در داخل و یا حتی خارج استان، بهره حداقلی در حقوق، مزایا و امکانات رفاهی در بخش نیروی انسانی را می‌برد.

وی تصریح کرد: چارت آتش‌نشانی از ۲۸۰ نیرو تشکیل شده است درحالی‌که این بخش با ۱۲۰ الی ۱۵۰ نیرو امدادرسانی می‌کند که این کمبود نیرو باعث فشار مضاعف به تک‌تک آتش‌نشانان می‌شود.

تجری تأکید کرد: موضوع افزایش نیرو باید به‌طورجدی پیگیری شود و در صدد تکمیل نیروی انسانی در این بخش هستیم.

وی وعده تأمین اعتبار خرید تجهیزات جدید برای آتش‌نشانی گرگان را داد و گفت: در بودجه سال آینده بهترین اقلام برای آتش‌نشانان در نظر گرفته خواهد شد؛ چراکه هدف ما حفاظت از جان این امدادرسانان است.

کد خبر 718868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.