اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت داوطلبان هلال‌احمر در مناطق محروم مازندران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: در۹ماه گذشته ۳۱ پروژه داوطلبی و ۳۷ کاروان سلامت با مشارکت داوطلبان این جمعیت در مناطق کم برخوردار استان اجرا شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر مازندران، غلامعلی فخاری اظهار کرد: اجرای برنامه نذر خدمت در سه حوزه حمایتی و کارآفرینی، سلامت‌محور و توانمندسازی به ارزش بیش از دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال، برپایی ۱۰۴ چادر سلامت، انجام ۲۸۵ فعالیت داوطلبی، اهدای یک میلیون واحد خون، توزیع ۲۰۰۰ سبد معیشتی ،۳۲۷ بسته آموزشی و جمع‌آوری بیش از ۹ میلیارد ریال کمک نقدی برای مردم بی‌دفاع غزه و همچنین زلزله‌زدگان افغانستان از دیگر خدمات داوطلبان هلال‌احمر مازندران در ۹ ماهه گذشته بود.

وی همچنین گفت: در اجرای طرح سخا مددجویی نیز به ۹۳۵ نفر مددجو بیش از ۲۰ میلیاردریال مساعدت دارویی، درمان و بستری ارائه شد.

فخاری تصریح کرد: داوطلبان به عنوان ظرفیت عظیم و بی‌نظیری که از متن جامعه می‌جوشد می‌تواند گره‌گشای بسیاری از چالش‌ها و مشکلات باشند.

وی نقش و تأثیرگذاری داوطلبان را در جمعیت هلال‌احمر، نقشی سازنده، معنوی، امیدبخش و گره‌گشا توصیف کرد.

این مسئول تصریح کرد: نقش‌آفرینی و مشارکت داوطلبان هرگز نباید در کمک‌های نقدی و غیرنقدی تعریف شود بلکه نگاه نرم‌افزارانه و ترویج فرهنگ داوطلبی با هدف الگوسازی و مشارکت بیشتر و تعهد آحاد جامعه به پذیرش نقش‌های مختلف اجتماعی باید محور برنامه‌های ما برای استفاده بهینه از ظرفیت عظیم داوطلبان باشد.

کد خبر 718825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.