اهتمام دولت برای رفع مشکل زباله مازندران

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران گفت: در سال‌های اخیر وزارت کشور برای مدیریت پسماند استان، کمک‌های مناسبی اختصاص داده است و تلاش داریم با جذب این اعتبارات، معضل زباله مازندران پایان یابد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، احمد توکلی امروز _سه‌شنبه نوزدهم دی_ در بازدید از سایت‌های پسماند استان مازندران با اشاره به اینکه با تأسیس سازمان مدیریت پسماند مازندران، سازمانی برای رفع بحران زباله در این استان تشکیل شده است، اظهار کرد: در سال‌های اخیر وزارت کشور برای مدیریت پسماند استان، کمک‌های مناسبی اختصاص داده است و تلاش داریم با جذب این اعتبارات، معضل زباله مازندران پایان یابد.

وی با تاکید بر اینکه سایت‌های زباله تنکابن، نوشهر، نور، ساری، بابل و قائم‌شهر در حال رسیدن به حد مطلوب هستند و با تکمیل و راه‌اندازی کامل همه این مجموعه‌ها، دور جدیدی از ساماندهی پسماند در استان محقق خواهد شد، گفت: ساماندهی پسماند مازندران نیازمند استفاده از توان بخش خصوصی و سرمایه‌گذار است.

توکلی با اشاره به ظرفیت‌های علمی در استان برای رفع معضل زباله تصریح کرد: دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به عنوان یکی از مراکز برتر علمی کشور و پژوهشگاه راهبردی امور زیربنایی نیز فرصت مناسبی است و از ظرفیت آن برای مطالعات جامع مدیریت پسماند استان و ساماندهی سایت‌های استان بهره گرفته می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت سایت انجیل‌سی بابل نیز گفت: بیش از ۲۵۰ تن پسماند بابل در این سایت انجلسی روزانه کمپوست می‌شود، تصفیه خانه شیرابه این سایت نیز فعال است و شیرابه در آن شبانه روزی ۴۰ مترمکعب تصفیه و به چرخه روان آب باز می‌گردد.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با اشاره به اینکه کود کمپوست نیز در این مجموعه تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: با تخصیص اعتبار لازم، لندفیل قدیمی این سایت مدیریت، و لندفیل جدید تکمیل و همچنین ایجاد تأسیسات جدید برای مدیریت کامل شیرابه و سایر تأسیسات با رعایت الزامات محیط زیستی برای تبدیل این سایت به مرکز سبز احداث خواهد شد.

کد خبر 718822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.