افزایش کد ارتفاعی ساختمان‌ها بر عهده راه و شهرسازی و استانداری است

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان گفت: افزایش کد ارتفاعی ساختمان‌ها بر عهده اداره کل راه و شهرسازی و استانداری اصفهان است و طبق قانون از کد مصوب ارتفاع ساختمان‌ها خارج نمی‌شویم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جواد کشانی شامگاه سه‌شنبه _نوزدهم دی_ در دیدار با اهالی منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان در قالب برنامه «مردم سلام» با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای مطالبات شهروندان در برنامه قبلی مردم سلام، اظهار کرد: همکاران من درخواست‌های دیدار قبلی را به‌صورت گزارش کاملی در قالب محلات هشت‌ گانه که به میز خدمت ارائه شده بود، تهیه کردند و در حد توان رسیدگی شد.

وی با اشاره به درخواست برخی شهروندان مبنی بر تسریع در احداث مسجد الحجت افزود: طبق توافق صورت گرفته با هیئت امنای مسجد الحجت، مبلغ مصوب در چهار نوبت پرداخت خواهد شد و ساخت این مسجد پیشرفت خوبی را به همراه داشته است.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان تصریح کرد: ایجاد فضای جایگزین تا زمان آماده‌سازی مرکز توانمندسازی قائمیه از دیگر اقدامات انجام شده بود که کتابخانه قائمیه و مساجد همجوار یعنی امامزاده شمس‌ الدین و مسجد المهدی (عج) در اختیار این افراد قرار می‌گیرد تا محل مورد نظر تکمیل شود؛ ضمن اینکه آگهی انتخاب پیمانکار منتشر شده است و به‌زودی عملیات عمرانی آغاز خواهد شد.

کشانی تصریح کرد: پارک انتهایی خیابان شهید حاجیلو به مرحله انتخاب مکان رسیده است؛ در حال حاضر دو مکان برای احداث پارک کودکان انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه برخی اعضای هیئت امنای شهدای گمنام دو درخواست مطرح کردند که یکی ایجاد مسیر دسترسی آسان به مقبره شهدای گمنام بود که با دستور شهردار اصفهان آماده شد و سه پارکینگ هم در آن قرار داده شد که مسیر تا محله گلزار و کوهسار ادامه خواهد داشت، ادامه داد: موضوع دیگر احداث حسینه یا نمازخانه در اطراف قبور شهدای گمنام بود که با پیگیری‌های انجام شده باید این نوید را بدهم که این عملیات نیز در حال انجام است.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان ضمن قدردانی از فرماندهی کلانتری قائمیه در همکاری و برقراری امنیت در این محله گفت: دیوار کشی ساختمان‌های متروکه در منطقه انجام و اخطار برای پاکسازی به مالکان نیز ارسال شده است؛ از سوی دیگر در دیدار قبلی متوجه شدیم زیرِ زمین مسجد امام حسن عسکر ی (ع) فضایی وجود دارد که با طرح هیئت امنای مسجد، در قالب طرح‌های نورانی کمک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تجهیز زمین ورزشی روباز پارک کوهستانی قائمیه به چمن مصنوعی در مرحله انتخاب پیمانکار است، همچنین در خصوص تعدیل یا تخفیف جریمه کمیسیون ماده ۱۰۰ ضمن تماس با ارباب رجوعان و برگزاری جلسه با حضور ایشان، حداکثر همکاری با آن‌ها انجام شد.

اتصال کندرو شمالی به جنوبی بزرگراه شهید حبیب‌الهی از نقطه روبه‌روی خیابان باغ زیار امکان‌پذیر نیست

کشانی ادامه داد: درخواست‌هایی مبنی بر تغییر در کد مصوب ارتفاع ساختمان‌ها داشتیم که طبق قانون از کد مصوب بر ارتفاع ساختمان‌ها خارج نمی‌شویم و افزایش کد ارتفاعی ساختمان‌ها بر عهده اداره کل راه و شهرسازی و استانداری است.

وی با بیان اینکه اتصال خیابان باغ فردوس یا قائمیه به خیابان آتشگاه از مواردی بود که شهروندان درخواست کرده بودند، از این‌رو با معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری در حال بررسی هستیم و موضوع از سوی معاونت فرمانداری اصفهان نیز در شورای ترافیکی استان پیگیری خواهد شد.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان تاکید کرد: در محله امیریه درخواست احداث ورزشگاه و فرهنگسرا از سوی شهروندان مطرح شده بود که با توجه به سرانه‌هایی که در محله وجود دارد، اماکن ورزشی دیگر دستگاه‌ها نیز برای سایر مردم محله فعال است.

وی افزود: اتصال کندرو شمالی به جنوبی بزرگراه شهید حبیب‌الهی از نقطه روبه‌روی خیابان باغ زیار امکان‌پذیر نیست و احداث مرکز ورزشی جنب بوستان سهروردی، روشنی پل عابر پیاده شهید حبیب‌الهی و چند مورد دیگر با اینکه در بعضی موارد وظیفه ذاتی شهرداری نبود، اجرا و تجهیز شد.

کد خبر 718810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.