استفاده از پنل‌های خورشیدی در منازل مردم توسعه یابد

امام جمعه قزوین گفت: ر استان ما کم به استفاده از این پنل‌ها تشویق می‌شود که باید این مسئله جبران شود و استفاده از پنل‌های خورشیدی در منازل مردم توسعه یابد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی شامگاه _سه‌شنبه نوزدهم دی_ در دیدار با مسعود خواجه‌وند مدیرعامل و جمعی از معاونان شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین که در دفتر امام جمعه قزوین صورت گرفت، اظهار کرد: خداوند اسراف‌کنندگان را برادران شیطان معرفی کرده است.

وی اضافه کرد: اگر آمدیم برای وضو شیر آب را طوری باز گذاشتیم که بیش از نیازمان آب مصرف شد، یعنی ما مُبَذِّر هستیم؛ خداوند می‌فرماید مبذّرین برادران شیطان هستند، آیا خدا برکتش را به برادر شیطان می‌دهد؟ آیا خدا رزق و روزی و باران رحمتش را به شیطان می‌دهد؟

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اصل قصه محرومیت ما از بارش‌های الهی بریز و بپاش‌های ماست، گفت: در حوزه آب، برق و همه انرژی‌ها و همچنین مصارف غذایی این‌گونه است و باید بدانیم در هیچ زمینه‌ای استفاده بیش از اندازه و اسراف جایز نیست.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: شما از طریق پنل‌های خورشیدی، امکانات بادی و طرق دیگر تولید دارید، این تولید دو رقیب دارد که هنرشان کمتر از تولید نیست، باید بار را روی دوش این دو رقیب انداخت، یک رقیب آن صرفه‌جویی در مصرف است، روحانیون، ائمه جمعه و جماعات، اهالی قلم، اهالی فضای مجازی و همه باید برای این معنا پای کار بیایند و این‌ها را برای مردم تبیین کنند.

وی ادامه داد: رقیب دوم این است که وسایل برقی باید روی حساب کار کنند، برای مثال اگر کولرهای گازی پرمصرف را جمع کنیم، توجیه اقتصادی دارد، برای اینکه به ما خسارت وارد می‌کنند یا برای مثال لامپ‌هایی که امروزه با تکنولوژی بهتر و بهره‌وری بیشتر تولید می‌شوند، خیلی در این زمینه می‌توانند کمک حال شما باشند.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: ضرورت تولید انرژی از منابع طبیعی مانند انرژی خورشیدی حائز اهمیت است، این پنل‌های خورشیدی خانگی صرفه‌جویانه است، در استان ما کم به استفاده از این پنل‌ها تشویق می‌شود که باید این مسئله جبران شود و استفاده از پنل‌های خورشیدی در منازل مردم توسعه یابد.

عابدینی افزود: در ژاپن کانال‌های آبی موجود است که به جای اینکه از زمین‌های کشاورزی و قابل استفاده برای پنل‌های خورشیدی استفاده کنند، پنل‌ها را روی کانال‌های آب قرار داده‌اند تا هم از نور خورشید برق تولید کنند و هم از تبخیر آب جلوگیری کنند، این از جمله فرصت‌هایی است که می‌شود از آن استفاده کرد.

وی تصریح کرد: برخی توربین‌های بادی فعال نیستند، آن چیزی که باعث می‌شود این توربین‌ها زمین‌های زیادی را به خودشان اختصاص بدهند، پره‌های بسیار بلند است، به سمت و سوی استفاده حداکثری از ظرفیت‌های توربین‌های بادی برویم که با تکنولوژی روز تولید شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: از سدها می‌توان چند نوع استفاده کرد، ما می‌رویم گلوی سد را می‌گیریم و از آن استفاده می‌کنیم و از بقیه فرصت‌ها غافل می‌مانیم، باید از تمامی فرصت‌های موجود استفاده کرد.

کد خبر 718794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.