یارانه کتاب باید هدفمند شود/ پیگیری جذب نیروی انسانی در کتابخانه‌ها

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: یارانه کتاب باید هدفمند شده و از حلقه تولید به مصرف و به صورت فراگیر منتقل شود تا عموم مردم از کتاب استفاده کنند.

مهدی رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی اظهار کرد: نیروهایی که در کتابخانه‌های عمومی فعالیت می‌کنند، کارمند نبوده و بیشتر مبلغ کتابخوانی هستند.

وی افزود: با توجه به محدودیت‌های قوانین، به‌کارگیری و استخدام نیروی انسانی منوط به مجوز سازمان استخدامی کشور است با این حال برای پیشبرد اهداف تا حد امکان نیروهایی را به صورت شرکتی مورد استفاده قرار داده‌ایم.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: به دنبال افزایش نیروهای کارآمد از طریق آزمون‌های رسمی هستیم تا به فرهنگ کتابخوانی کمک کنیم.

رمضانی در خصوص افزایش قیمت تمام شده کتاب، گفت: پیشنهاد تقویت کتابخانه‌ها را به دولت ارائه داده‌ایم زیرا امکان دادن سوبسید به تمامی شهروندان وجود ندارد.

وی تقویت کتابخانه را مساوی با دسترسی آسان به کتاب دانست و افزود: معتقد هستیم با توجه به افزایش قیمت کتاب، باید دسترسی آسان به کتابخانه‌ها افزایش یابد.

وی در پایان گفت: سوبسید کتاب باید هدفمند شده و از حلقه تولید به مصرف و به صورت فراگیر منتقل شود تا عموم مردم از کتاب استفاده کنند.

کد خبر 718783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.