جشنواره ملی خوراک و فرهنگ اقوام ایران زمین در لرستان برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی استان لرستان از برگزاری جشنواره ملی خوراک و فرهنگ اقوام ایران‌زمین در شهر خرم‌آباد خبر داد.

عطا حسن‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در لرستان با اشاره به برگزاری جشنواره ملی خوراک و فرهنگ اقوام ایران زمین در شهر خرم‌آباد اظهار کرد: این جشنواره با هدف زنده نگه‌داشتن آداب و رسوم محلی و توانمندسازی جوامع محلی، همچنین توسعه و ترویج گردشگری رویدادمحور برگزار می‌شود.

وی در خصوص جزئیات و چگونگی برگزاری این جشنواره افزود: این جشنواره از چهارم تا سیزدهم بهمن در مجموعه تاریخی فرهنگی قلعه فلک‌افلاک خرم‌آباد و با همکاری بنیاد تعاون بسیج سپاه استان برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان لرستان گفت: مهارت پخت غذاهای بومی و سنتی، عرضه محصولات صنایع دستی و آداب و رسوم محلی از محورهایی اصلی جشنواره خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در این جشنواره استان‌های مختلف کشور حضور دارند، خاطرنشان کرد: جشنواره ملی خوراک و فرهنگ ایران زمین با محوریت غذای محلی و سنتی لرستان (جگر وز) برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: جگر وز یا جگر پرده‌پیچ نوعی روش کباب کردن جگر است که در آن سیخ‌های جگر درون یک پرده چربی قرار داده می‌شود، این کباب از کباب‌های محبوب در شهرهای کرمانشاه، ایلام و خرم‌آباد است که توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در فهرست آثار ناملموس استان لرستان ثبت شده است.

کد خبر 718776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.