ارائه ۶۰ خدمت جدید در کتابخانه‌های نسل نو

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: ۶۰ خدمت در کتابخانه‌های جدید به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌شود که تکمیل و تجهیز کتابخانه‌ها در این راستا در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، مهدی رمضانی امروز _ سه شنبه نوزدهم دی_ در دیدار با استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: در هیچ استانی به جز خراسان شمالی وفور کتابخانه روستایی نداریم لذا این استان می‌تواند به یکی از استان‌های نمونه کشوری در تعدد کتابخانه ها تبدیل شود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در مقاطع مختلف توجه ویژه به کتابخانه ها داشته اند، تصریح کرد: رئیس جمهور نیز به موضوع کتابخانه بیشتر از سایرین پرداخته است به طوری که در سفر استانی به فارس دستور رسیدگی به موضوعات معیشت کتابدار، مردمی سازی کتابخانه ها، توسعه شبکه کتابخانه و دسترس پذیری و توجه به مناطق محروم را مورد توجه قرار داد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه در کتابخانه های جدید ۶۰ خدمت تعریف شده است، خاطرنشان کرد: تکمیل و تجهیز کتابخانه ها در دستور کار قرار گرفته که این موضوعات تا کنون بی سابقه بوده است.

رمضانی به شکل گیری خدمات فرهنگی و اجتماعی در کتابخانه ها نیز اشاره داشت و گفت: مراکز مشاوره در کتابخانه ها مستقر می‌شود که در فاز نخست ۸۰ مرکز در کتابخانه ها راه اندازی شده است.

وی در باب اهمیت کتاب و کتابخانه الکترونیکی نیز گفت: تغییر سبک زندگی منجر می‌شود تا افراد به سمت کتاب‌های الکترونیکی پیش بروند که تا پایان سال آینده تمام مراحل آن را برای تکمیل عرضه خواهیم کرد.

وی بیان کرد: اولویت ما در دور دوم سفر رئیس جمهور تعریف خدمات جدید در کتابخانه ها خواهد بود.

محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی نیز در این دیدار از پیگیری‌های خوب در باب احداث کتابخانه ها در استان سخن گفت و ادامه داد: در یک بازه زمانی مناسب تعداد بسیاری کتابخانه در سطح استان افتتاح شده است.

وی با اشاره به جدید التاسیس بودن دو شهرستان در خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: امیدواریم کتابخانه در دو شهرستان بام و صفی آباد و مانه احداث شود زیرا پایه و اساس کشور بر مبنای وجود کتاب و کتابخانه است.

حسین نژاد لازمه برقراری ارتباط با نسل جدید و فعلی را اهمیت به موضوع کتابخوانی و جایگاه کتاب دانست و اظهار داشت: هیچ شهرستانی فاقد کتابخانه نباید باشد.

کد خبر 718775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.