کمک دولت به شهرداری تهران برای خرید اتوبوس‌های برقی

سخنگوی دولت گفت: بر اساس برنامه زمان بندی ۲ هزار اتوبوس برقی درون شهری برای شهرداری تهران از چین خریداری می‌شود که دولت در تامین ارز آن همکاری با شهرداری دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی بهادری‌جهرمی در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار کرد: در حوزه درون شهری تأمین تاکسی‌های برقی هم از طریق واردات و تولید داخل در دستور کار است، ایستگاه‌های شارژ برق هم نصب شده است.

وی افزود: منابع ارزی خودروهای برقی با همکاری شهرداری و صمت و بانک‌مرکزی تأمین می‌شود البته در حوزه برون شهری نیز در حوزه خرید هواپیما، قطار و اتوبوس پیش بینی لازم برای تأمین ناوگان اندیشیده شده است.

سخنگوی دولت با اشاره به اقدامات دولت برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در پایتخت، خاطرنشان کرد: پس از سفر شهردار تهران به چین و تفاهم‌های صورت گرفته، توافقی میان وزارت کشور و بانک مرکزی برای تأمین ارز مورد نیاز واردات اتوبوس‌های برقی از چین داشتیم و دولت متعهد است در زمان بندی مشخص منابع ارزی لازم را در اختیار شهرداری تهران قرار دهد تا مطابق آن فرآیند واردات دو هزار اتوبوس برقی تسهیل شود.

بهادری‌جهرمی با اشاره به تعامل مثبت میان دولت با مدیریت شهری در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی، تاکید کرد: علاوه بر واردات، بر تولید داخل نیز تکیه داریم و شرکت‌های داخلی بالفعل ظرفیت تولید چهار هزار اتوبوس برقی در سال را دارند که بخشی از این تولیدات نیز با همراهی دولت در اختیار شهرداری تهران قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر حمایت دولت از توسعه ناوگان حمل‌ونقل شهری در کلانشهرها گفت: توسعه ناوگان تاکسی‌های برقی نیز از طریق واردات و ظرفیت تولید داخل از دیگر اولویت‌های دولت است.

سخنگوی دولت افزود: هم‌اکنون بخشی از تاکسی‌های برقی وارداتی در اختیار شهرداری‌های تهران و البرز قرار گرفته و ایستگاه‌های شارژ برقی نیز تجهیز شده است، به طور کلی اولویت دولت توسعه خودروهای برقی است که منابع ارزی لازم برای آن نیز پیش‌بینی شده است.

بهادری جهرمی اضافه کرد: علاوه بر این موارد، شهرداری تهران با هماهنگی وزارت کشور اخیراً با طرف چینی قرارداد واردات ۷۹۱ واگن را منعقد کرده که در تأمین ارز این قرارداد نیز همکاری لازم با مدیریت شهری تهران را خواهیم داشت، همچنین دولت به زودی برای کلانشهرهای اصفهان، تبریز، شیراز و قم ۳۶۵ واگن را تأمین و تجهیز خواهد کرد.‌

منبع: ایرنا

کد خبر 718770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.