احتمال یخبندان شبانه در استان تهران

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به پیش بینی هواشناسی از صدور هشدار فعالیت سامانه بارشی و کاهش دما در استان خبر داد و گفت: از فردا تا جمعه ۲۲ دی ماه احتمال یخبندان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، حامد یزدی مهر، امروز- سه‌شنبه نوزدهم دی‌- از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر فعالیت دو سامانه بارشی توأم با کاهش دما و وقوع باد شدید در استان تهران خبر داد و اظهار کرد: طبق پیش‌بینی هواشناسی از فردا چهارشنبه تا روز شنبه بیست و سوم دی شاهد فعالیت این سامانه‌ها در تهران خواهیم بود.

وی افزود: شهروندان نسبت به هشدار صادر شده از سوی مدیریت بحران توجه ویژه کنند و تمهیدات لازم را جهت پیشگیری از وقوع حوادث و مخاطرات احتمالی انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با بیان اینکه از سوی سازمان هواشناسی کاهش چهار تا هشت درجه‌ای دمای هوا صادر شده است؛ بنابراین احتمال یخ زدگی لوله و کنتورهای آب وجود دارد، اضافه کرد: انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به این تأسیسات ضروری است.

یزدی‌مهر با تاکید به شهروندان در مدیریت مصرف انرژی، گفت: راهکارهای ساده‌ای مانند تنظیم دمای منازل بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی گراد، گرم کردن یک یا چند اتاق نه تمام اتاق‌ها، پوشیدن لباس گرم در منزل، بستن درز در و پنجره‌ها برای جلوگیری از هدر رفت گرما، خاموش کردن وسایل گرمایشی اضافی، خاموش کردن بخاری هنگام خروج از خانه را انجام دهند تا در کاهش مصرف گاز صرفه جویی شود.

وی با اشاره به اینکه از تردد در جاده‌های کوهستانی به سبب لغزندگی مسیرها خودداری کنند، افزود: با توجه به بارش برف و باران، احتمال جاری شدن روان آب‌ها نیز وجود دارد بنابراین توصیه می‌کنم از اتراق در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها، و یا صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از ابلاغ هشدار به تمام عوامل ستادی و اجرایی و اعضای ستاد مدیریت بحران تهران خبر داد و گفت: تا اطلاع ثانوی مدیریت بحران در حال آماده‌باش کامل خواهد بود.

کد خبر 718766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.