حذف زوائد بصری در میدان مطهری شهر قم

مدیر منطقه هفت شهرداری قم با اشاره به حذف زوائد بصری از میدان مطهری گفت: هسته مرکزی شهر به دلیل وجود حرم حضرت معصومه (س) از نقاط حساس در شهر قم از نظر سیما و منظر است.

محمد رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به ظرفیت‌های منطقه هفت شهری اظهار کرد: منطقه هفت شهری به دلیل وجود حرم مطهر، مراکز تجاری، دفاتر علما و مراجع و قرارگیری در هسته مرکزی شهر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با توجه به مساحت منطقه، منطقه هفت را از کوچک‌ترین مناطق دانست و افزود: به دلیل قرارگیری رودخانه و حرم مطهر محدوده منطقه هفت از ۴۵ متری عمار‎یاسر تا میدان سعیدی و از ضلع دیگر از میدان جهاد تا میدان جانبازان را شامل می‌شود.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم پروژه میدان مطهری و بهسازی قبرستان نو از پروژه‌های مهم در منطقه عنوان کرد و گفت: پروژه‌های بهسازی میدان مطهری و کاشت گل برای زیبا کردن سیمای شهر به اتمام رسیده و زوائد بصری، تابلوهای زائد و دیوارهای مخروبه میدان حذف و نقاشی‌ها روی دیوار انجام شده است.

رمضانی یادآور شد: طرح اصلاح جداول قدیمی در اطراف حرم مطهر پیش بینی شده اما به دلیل ایجاد زیرگذر امام موسی صدر در راستای کاهش ترافیک، این طرح متوقف شده است.

وی در خصوص گره‌های ترافیکی خاطرنشان کرد: پروژه فاز ۵ عمار یاسر و احداث زیر گذر امام موسی صدر از جمله طرح‌هایی است که به منظور کاهش ترافیک پیش بینی شده است.

کد خبر 718751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    0 0
    واقعا شهردار قم عالی هست. باید حضورش در قم دائمی بش .