برای رانندگانی که از سرعت مطمئنه تخطی کنند نمره منفی ثبت می‌شود

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: برای این افراد قانون‌گریز و رانندگانی که با سرعت بیش از ۳۰ کیلومتر از حد مجاز رانندگی می‌کنند، علاوه بر اعمال جریمه، نمره منفی نیز در سوابق گواهینامه آنها ثبت خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ علی اصغر زارع اظهار کرد: در تمام کشورها محدودیت‌هایی برای حداکثر سرعت مجاز در رانندگی در نظر گرفته شده است و تمام افراد و رانندگان برای پیشگیری از حوادث ناگوار ترافیکی باید ضمن توجه به آن، نسبت به رعایت و پایبندی به قانون توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه سرعت مجاز همان سرعت مطمئنه برای عبور و مرور در معابر شهری است، افزود: رانندگان موظف هستند در بعضی از معابر درون شهری و حتی میدان‌ها با حداکثر سرعت ۳۰ کیلومتر بر ساعت رانندگی کنند، این میزان سرعت با توجه به نصب تابلوهای اعلام سرعت در سطح شهر متغیر و اطلاع‌رسانی شده است.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان در خصوص تخطی رانندگان از رعایت سرعت‌های مجاز تعیین شده در زمان رانندگی تصریح کرد: برای این افراد قانون‌گریز و رانندگانی که با سرعت بیش از ۳۰ کیلومتر از حد مجاز رانندگی می‌کنند، علاوه بر اعمال جریمه، نمره منفی نیز در سوابق گواهینامه آنها ثبت خواهد شد.

سرهنگ زارع ادامه داد: سرعت مجاز و غیرمجاز در معابر درون و برون‌شهری بر اساس فاکتورهای مختلفی مشخص می‌شود، برای اطلاع از سرعت‌های مجاز در مسیرهای شهری و حتی معابر برون‌شهری، کافی است به تابلوهای اعلام سرعت مجاز نصب شده در این محورها توجه داشته باشید، چراکه رعایت سرعت مطمئن در زمان رانندگی نقش مهمی در کاهش حوادث و تصادفات ناگوار ایفا می‌کند.

کد خبر 718730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.