ساختمان‌های ناایمن شیراز شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شوند

شهردار شیراز بر اهمیت پیشگیری قبل از رخ دادن بحران‌ها و لزوم شناسایی ساختمان‌های ناایمن شهر شیراز تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل مدیریت بحران شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی در جلسه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل که با حضور رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر و جمعی از معاونان و مدیران ارشد شهرداری شیراز برگزار شد، با تاکیدبر اهمیت پیشگیری قبل از رخ دادن بحران‌ها بر لزوم شناسایی ساختمان‌های ناایمن شهر شیراز اظهار کرد: این ساختمان‌ها باید پس از شناسایی با همکاری دستگاه قضائی، اخطارهای لازم را از سوی کارشناسان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی دریافت کنند تا از بروز وقایع ناگوار که جان انسان‌ها را به خطر می‌اندازد، جلوگیری شود.

وی افزود: فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه مدیریت بحران باید مورد توجه و سرلوحه کار مدیران قرار گیرد و قوانین مربوط به آن در حوزه‌های شهرداری به همه مسؤلان ابلاغ شود تا با وظایف خود آشنا شده و بر اساس آن تمهیدات لازم را فراهم کنند.

ساختار مدیریت بحران در حوزه شهرداری باید بازبینی شود

مسعود زارعی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این نشست اظهار کرد: ساختار مدیریت بحران در حوزه شهرداری باید بازبینی شود و ارتقا پیدا کند.

وی همچنین بر لزوم تهیه تجهیزات مورد نیاز بحران‌های مختلف و نگهداری آنها در انبارهایی که به همین منظور در مناطق احداث می‌شود، تاکید کرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: آموزش دادن افراد متخصص و همچنین برگزاری مانورهای مختلف بایستی به صورت لحظه‌ای در دستور کار حوزه‌های شهرداری قرار گیرد تا در زمان بحران بتوان با استفاده از افراد کار آزموده، زبده و تجارب همین مانورها به شهروندان خدمت‌رسانی کرد.

زارعی خاطرنشان کرد: جایگاه مدیریت بحران باید مستحکم بوده و با استفاده از ظرفیت‌های گوناگون و موجود در شهرداری و برنامه‌ریزی لازم قبل از وقوع حادثه، تهیه و ابلاغ شرح وظایف حوزه‌ها در زمان وقوع بحران، اطلاع‌رسانی به موقع ، اجرایی کردن طرح و چارت I.C.S و تهیه نمودن بانک‌های اطلاعاتی لازم، آموزش مدیران و کارکنان می‌تواند مثمرثمر واقع شود و موجب افزایش میزان تاب‌آوری شهری در مقابله و رویارویی با حوادث مختلف مانند سیل و زلزله شود.

در پایان این جلسه رئیس اداره بحران شهرداری شیراز به ارائه گزارش کامل و جامعی از اقدامات انجام شده در این حوزه همچون خرید تجهیزات امدادی، آوار برداری، سوله بادی، کانتینر حمل جسد، شناسایی و آماده سازی بوستان‌ها در مناطق یازده گانه به منظور اسکان اضطراری، بروز رسانی کمپ اسکان موقت باغ جنت و زیبا شهر و اقداماتی از این قبیل پرداخت.

کد خبر 718716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.