شناسایی ۲۷ تارنمای توهین‌آمیز به شهدای حادثه تروریستی کرمان

رئیس پلیس فتای استان خراسان‌جنوبی از شناسایی ۲۷ تارنمای توهین‌آمیز به ساحت مقدس شهدای حادثه تروریستی شهر کرمان و برخورد قانونی با عوامل آن‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی و به نقل از پایگاه خبرگزاری پلیس، قدرت الوانی اظهار کرد: پس از حادثه تروریستی سیزدهم دی که در مسیر گلزار شهدای شهر کرمان رخ داد و منجر به شهادت حدود ۹۰ نفر از هم‌وطنان شد، عده‌ای از معاندین و افراد مغرض از این موضوع سوءاستفاده کرده و با انتشار شایعات، اخبار کذب و محتواهای توهین‌آمیز در فضای مجازی باعث تشویش اذهان عمومی، ناراحتی شهروندان و خانواده‌های شهدا شدند.

وی افزود: در این راستا طرح ضربتی برخورد با عوامل تشویش اذهان عمومی و انتشار محتواهای توهین‌آمیز در صفحات مجازی پیرامون حادثه مذکور در دستور کار پلیس فتا و مرکز سایبری پلیس اطلاعات استان قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان خراسان‌جنوبی بیان داشت: با تلاش شبانه‌روزی کارشناسان پلیس فتا و مرکز سایبری پلیس اطلاعات انتظامی استان تعداد ۲۷ تارنما در فضای مجازی که اخبار کذب و محتواهای توهین‌آمیز به ساحت مقدس شهدای حادثه تروریستی کرمان در آن‌ها بازنشر شده بود، شناسایی کردند.

سرهنگ الوانی یادآور شد: از این تعداد شناسایی شده با اقدامات فنی و پلیسی تعداد ۱۲ نفر از گردانندگان صفحات شبکه‌های اجتماعی در سطح استان خراسان جنوبی که عامل توهین به شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان بودند شناسایی و دستگیر شدند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس فتای استان خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در این رابطه یک واحد صنفی نیز پلمب شد، تصریح کرد: شهروندان باید اخبار خود را از منابع معتبر و رسمی دریافت کنند، چراکه برابر قانون مجازات اسلامی هرگونه جعل خبر، تولید و انتشار شایعات که موجب تشویش اذهان عمومی و اضطراب در جامعه شود، جرم تلقی می‌شود و پلیس برابر مأموریت‌های ذاتی خود با شایعه‌سازان در این حوزه مطابق قانون برخورد خواهد کرد.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست: هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا که به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر کشور است، منعکس کنند.

کد خبر 718696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.