رکورد جوجه‌ریزی در سیستان‌وبلوچستان از مرز ۱۷ میلیون قطعه گذشت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان‌وبلوچستان گفت: سال جاری در واحدهای مرغداری سیستان‌وبلوچستان، ۱۷ میلیون ۶۱۲ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان‌وبلوچستان و به نقل از روابط‌عمومی جهاد کشاورزی استان، سیدمحمدرضا سیدحسینی اظهار کرد: در راستای نهضت توسعه واحدهای مرغداری سیستان‌وبلوچستان، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۱۱۰۰ مجوز ساخت واحد مرغداری جدید در استان صادر شده و طی این مدت ۷۳ واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای با ظرفیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه به بهره‌برداری رسیده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۱۴ واحد مرغ گوشتی در مجموع به ظرفیت ۶ میلیون و ۲۷۲ هزار قطعه و ۱۵ واحد مرغ تخم‌گذار ۲۰ هزار قطعه‌ای با سرمایه‌گذاری بیش ۲,۶۰۰ میلیارد تومان بخش خصوصی در حال ساخت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان‌وبلوچستان افزود: در حال حاضر ۴۰۰ واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای فعال با ظرفیت ۸ میلیون قطعه در هر دوره در استان سیستان‌وبلوچستان مشغول تولید هستند.

وی میزان جوجه‌ریزی امسال واحدهای مرغداری سیستان‌وبلوچستان را بیش از ۱۷ میلیون ۶۱۲ هزار قطعه اعلام کرد و گفت: با به بهره‌برداری رسیدن واحدهای در دست اجرا، به‌سوی خودکفایی در تولید گوشت مرغ خواهیم رفت.

از ابتدای در دولت سیزدهم هشت واحد مرغداری غیرفعال با ظرفیت ۲۷۰ هزار قطعه در سیستان و بلوچستان مجدد راه‌اندازی شد.

کد خبر 718691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.