آمریکا تا پایان فروردین پاسخگو نباشد، به دیوان لاهه شکایت می‌کنیم

معاون حقوقی رئیس‌جمهور از اخطار ایران برای پاسخگویی دولت آمریکا در ترور شهید سلیمانی خبر داد و گفت: اگر آمریکا تا پایان فروردین ۱۴۰۳ پاسخ ندهد، ما دعوای خود را در دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه ثبت می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد دهقان درباره آخرین وضعیت پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی اظهار کرد: بابت کوتاهی‌های دولت آمریکا نسبت به پرونده ترور سردار سلیمانی و همچنین نقض کنوانسیون‌های بین‌المللی، به دولت این کشور اخطار داده‌ایم و این اخطار باید از طرف آن‌ها پاسخ داده شود.

وی افزود: اگر آمریکا تا پایان فروردین ۱۴۰۳ پاسخ ندهد، دعوای خود را در دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه ثبت خواهیم کرد و پرونده ترور شهید سلیمانی محملی برای شکایت ما از دولت آمریکا خواهد بود.

معاون حقوقی رئیس جمهور اضافه کرد: مسأله‌ای که مطرح شد، جدای از موضوع رسیدگی به جنایتی است که درباره شهید سلیمانی اتفاق افتاده است. زیرا تعدادی از افراد عامل، آمر یا مباشر و معاون جنایتی که علیه شهید سلیمانی اتفاق افتاد هستند، بنابراین پرونده‌ای در داخل کشور تشکیل شده است و طبق قانون، در حال محاکمه شدن هستند.

معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: موضوعی که در معاونت حقوقی و مرکز امور حقوق بین‌المللی دنبال می‌شود، علیه دولت آمریکاست. پرونده‌ای که در دادگاه‌های داخلی دنبال می‌شود، علیه دولتمردان قبلی آمریکا و جانیانی است که در این ترور نقش داشتند.

منبع: ایرنا

کد خبر 718687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.